چهارشنبه 18 مهر 1403

پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود 200 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال جاری خریداری شود که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد خواهد داشت.

عبدالله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به همین منظور ظرفیت‌های لازم برای انبار گندم در استان ایجاد شده است که در این راستا سیلوی آشخانه نیز بزودی بازگشایی می شود.

وی گفت: این سیلو بنا به دلایل حقوقی به مدت دو سال تعطیل بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 17 هزار و 496 تن گندم و هزار و 954 تن دانه های روغنی کلزا از کشتزارهای استان برداشت شده که بخشی از آن خریداری شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مانه و سملقان قطب تولید گندم در خراسان شمالی است پیش بینی می شود 75 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه از اخذ مجوز برای ساخت دو پروژه 200 هزار و 90 هزار قطعه ای مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی با 820 میلیارد ریال در مانه و سملقان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی آن در آینده ای نزدیک با حضور مسوولان کشوری آغاز می شود.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این دو پروژه تحول بزرگی در تولید گوشت مرغ در استان رخ خواهد داد.

یوسفی همچنین از تخصیص 410 میلیارد ریال از سفر رییس جمهوری برای آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: هیچ گونه محدودیت اعتباری برای اجرای پروژه های آبیاری نوین در شهرستان ها نخواهیم داشت و از این گونه طرح ها استقبال می کنیم.

شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان با 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 4 هزار هکتار باغات به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می شود.

*س_برچسب‌ها_س*