سه‌شنبه 17 مهر 1403

پیش بینی صادرات 135 هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پیش بینی صادرات 135 هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در همایش روز جهانی تخم مرغ در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار امسال تولید تخم مرغ همچون سال گذشته بوده، اما به طور کلی از سال 1400 تا 1402 تولید جلوتر از برنامه‌ها انجام شده است.

او تخم مرغ را جزءکالاهای اساسی سبد مصرفی خانوار اعلام کرد و افزود: با توجه به ثبات قیمت تخم مرغ این احتمال وجود داشت که صنعت دچار زیان شود به طوریکه همانند 4 سال قبل از کشوری صادرکننده به واردکننده این محصول اساسی تبدیل شویم.

مرادی ادامه داد: با توجه به زیان مرغداران، اتحادیه در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افت قیمت از خرداد اقدام به خرید حمایتی محصول با بهای تمام شده واقعی کرد که براین اساس تا پایان شهریور 22 هزار تن تخم مرغ با نرخ 57 هزار و 500 تومان خرید حمایتی شد و تمام پول آن پرداخت شده است.

او با اشاره به احتمال تغییر قیمت تخم مرغ افزود: براساس آنالیز صورت گرفته، بهای تمام شده محصول به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است که در این راستا قرار است نرخ در ستاد تنظیم بازار و با رایزنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نهایی و اعلام شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به کشورهای هدف بدون توقف در حال انجام است، گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون 77 هزارتن تخم مرغ به کشورهای همسایه و 3 کشور آفریقایی صادر شده است.

مرادی گفت: برآوردها حاکی از آن است که صادرات تخم مرغ تا پایان سال به 135 هزار تن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی