سه‌شنبه 10 مهر 1403

پیش‌بینی وزش باد شدید از فردا در زنجان / شهروندان از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش‌بینی وزش باد شدید از فردا در زنجان / شهروندان از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان زنجان گفت: از ظهر سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سامانه‌ای وارد استان زنجان می‌شود که منجر به وزش باد شدید تا نسبتاً شدید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رحمن نیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان زنجان، اظهار کرد: از ظهر سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سامانه‌ای وارد استان زنجان می‌شود که منجر به وزش باد شدید تا نسبتاً شدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت روز 5 شنبه در استان فعال است، ابراز کرد: منطقه اثر این سامانه زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به مخاطرات این سامانه، تصریح کرد: تشکیل و نفوذ گردوخاک و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید اغلب در ظهر تا شب از مخاطرات این سامانه است.

وی با بیان اینکه این سامانه ممکن است به تأسیسات شهری و روستایی، داربست‌ها، بنرها، درختان خشکیده و کهنسال آسیب بزند، عنوان کرد: پرتاب اشیا و کاهش کیفیت هوا از آثار مخاطرات این سامانه است.

رحمن نیا با بیان اینکه شهروندان از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، تأسیسات مرتفع و درختان خشکیده خودداری کنند، ادامه داد: شهروندان به دلیل غبار آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام /