شنبه 31 شهریور 1403

پیش بینی وضعیت آب و هوا | آغاز بارش های پاییزی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش بینی وضعیت آب و هوا | آغاز بارش های پاییزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد که بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود پاییز آینده بارش‌ها کمتر از میانگین بلندمدت باشد. با این حال، این به معنای عدم بارش نیست، بلکه مجموع بارش‌های فصل پاییز نسبت به میانگین بلندمدت کشور کاهش خواهد داشت.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، به تدریج جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد. تنها در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، رگبارهای پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه در ارتفاعات غرب و شمال غرب در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غالب مناطق کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

چهارشنبه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، وزش باد شمالی، ابرناکی، بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز می شود. در ضمن در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و وزش باد رخ می دهد.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل افزایش می یابد.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی افزایش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت 30 و کمینه دمای آن 19 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

آغاز بارش های پاییزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد: بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی، پاییز آینده کمتر از میانگین بلندمدت پیش‌بینی می‌شود. البته این بدان معنا نیست که بارشی نداریم، اما مجموع بارش‌های فصل پاییز از میانگین بلند مدت کشور کمتر خواهد بود.

وی افزود: هفته اول پاییز اکثر مناطق کشور بدون بارش سپری می‌شود. اولین بارش‌های پاییز کشور از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود. در این هفته سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و نخستین بارش‌های پاییزی را برای ایران رقم می‌زند

پیش بینی وضعیت آب و هوا | آغاز بارش های پاییزی 2