دوشنبه 23 مهر 1403

پیوستگی سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیوستگی سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با ایجاد پیوستگی باید فاصله سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی را به حداقل رساند و اگر این ارتباط عمیق و مداوم باشد، دولت در رسیدن به اهداف سازمانی موفق خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در نشست شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد استان که با محوریت «رزمایش مهربانی» برگزار شد افزود: از روزهای اول شروع کرونا اقدامات لازم در ستاد استانی صورت گرفت و اقدام ارزشمند استاندار در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با بیماری کرونا از همان روزهای اول مشهود و دغدغه ایشان، تامین تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر بود.

وی با اشاره به برگزاری موفق رزمایش مهربانی اظهار داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا از 10 هزار خانواده در سطح استان که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند، حمایت کنیم و رسالت‌مان ایجاب می‌کرد افرادی که در پی شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند، تحت حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بررسی اطلاعات خانوارها با همکاری نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه، بسیج، خیرین و سمن‌ها صورت گرفت و تلاش شد آمارهای گردآوری با کمترین خطا جمع‌آوری شود.

وی با قدردانی از همراهی افراد و نهادهای مشارکت کننده در رزمایش مهربانی خاطرنشان کرد: تلاش شد همه در کنار یکدیگر با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در کمک به اقشار آسیب دیده، جامه عمل بپوشانند.

خوش خبر گفت: سازمان‌های مردم نهاد در همراهی برای برگزاری این رزمایش نمره قبولی گرفتند و این رزمایش نشان داد که می‌توان در کنار هم اتفاقات بزرگی را رقم زد.

وی افزود: آنچه باعث شد در انجام رزمایش مهربانی همه عوامل ایثارگرانه و شبانه‌روز فعالیت کنند، کار برای خدا بود و این از محاسن فعالیت‌های اعتقادی و باورمندانه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت فعالیت مداوم سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: در رزمایش مهربانی ثابت شد که برون‌سپاری کارها از سوی دستگاه‌های دولتی بسیار مفید و موفق است و مردم نیز اثربخشی آن را درک کردند، لیکن ضروری است که فعالیت‌های اجتماعی سمن‌ها فصلی و محدود به مقاطع خاص نباشد.

وی ادامه داد: در کنار امور خیریه، در حوزه‌های فرهنگی نیز باید از ظرفیت سمن‌ها و کار گروهی برای فرهنگ‌سازی و مقابله با نابسامانی‌های اجتماعی استفاده کنیم و این مهم جز با تعامل و هم‌افزایی رخ نخواهد داد.

خوش خبر فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد را ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: کار در حوزه اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، خستگی‌ناپذیر و به گونه‌ای است تا آن را به سرانجام نرسانید، آرام و قرار ندارید.

وی گفت: با بررسی عملکرد سازمان‌های مردم نهاد و پایش و ارزیابی آنها، سمن‌های نیمه فعال را شناسایی کرده و در راستای توانمندسازی و پویایی آنها گام برداریم.

سازمان‌های مردم نهاد فعال در «رزمایش مهربانی» نیز ضمن ارائه گزارش درخصوص چگونگی اجرای طرح، نظرات و دیدگاه‌های خود را با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در میان گذاشتند.

*س_برچسب‌ها_س*