یک‌شنبه 1 مهر 1403

پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر

کاروان خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم مضجع آقا علی بن موسی الرضا (ع) درقالب کاروان زیرسایه خورشید وارد مازندران شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، کاروان خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم مضجع آقا علی بن موسی الرضا (ع) درقالب (کاروان زیرسایه خورشید) شنبه شب وارد دیار علویان شدند و با استقبال پرشور خادمیاران رضوی و عاشقان و دلدادگان امام رئوف در فرودگاه بین المللی دشت ناز رو به رو شدند. مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و پرچم آقا علی بن موسی الرضا (ع) با حضور حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه میاندورود، امامزاده دبیرکانون خدمت رضوی استان مازندران، مسئولین استانی و شهرستانی، خیل عظیم شیفتگان و دلدادگان امام رئوف (ع) و خادمیاران حریم مطهر رضوی شهرستان میاندورود در فرودگاه بین المللی دشت ناز صورت گرفت. این استقبال با اهدای شاخه گل و خوش آمد گویی به گویش محلی و زمزمه همگانی صلوات خاصه امام رضا (ع) و عرض ارادت به ثامن الائمه و زیارت از راه دور، اجرای گروه سرود و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، مدیحه سرایی و توزیع 250 بسته فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بوده است. به گفته سید تقی شفیعی دارابی، دبیر کانون خدمات رضوی شهرستان میاندورود هدف از برگزاری برنامه کاروان زیرسایه خورشید، ترویج فرهنگ رضوی و تبرک جستن و متوسل شدن دوستداران آن حضرت به پرچم سبز رضوی و امام رئوف (ع)، و توفیق زیارت از راه دور است. وی افزود: پرچم گردانی (پرچم متبرک شده به حرم مطهر امام رضا (علیه السلام))، عیادت از بیماران و سالمندان، کمپ ترک اعتیاد، حضور در جشن های مومنانه و... از مهمترین عناوین برنامه های گرامیداشت دهه کرامت در سطح شهرستان است.

کاروان «زیر سایه خورشید» در آغازین لحظات ورود به استان مازندران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ساری حضور یافتند و خادمین رضوی به شهدای گمنام آرمیده در این مکان ادای احترام کرد.

با ورد کاروان «زیر سایه خورشید» شمیم خوش رضوی در استان پیچید و مردم علوی‌تبار که از ساعت‌ها قبل چشم انتظار لحظه وصال بودند، پرچم متبرک و معطر بارگاه امام هشتم را در آغوش کشیدند و عشق بازی کردند.

همچنین به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری دفتر آستان قدس رضوی ویژه برنامه با حضور جمعی از عاشقان و شیفتگان امام رضا (ع) در جوار هشت آلاله گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در هشتمین حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در این مکان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد که موسیقی توسط «حسن محمودزاده»، شعرخوانی، روایتگری، مدیحه‌سرایی و سخنرانی خادمین رضوی از جمله آنها بود.

مردم استان مازندران، دیار علویان و بیش از 10 هزار و 400 شهید در این دهه از حضور و برکات کاروان «زیر سایه خورشید» بهره مند خواهند شد

انتهای پیام /

پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 2
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 3
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 4
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 5
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 6
پیچیدن عطر بیرق رضوی در دیار علویان + تصاویر 7