شنبه 8 اردیبهشت 1403

چرا خوانندگان در روز‌های بی پول کرونا کنسرت برگزار نکردند؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
چرا خوانندگان در روز‌های بی پول کرونا کنسرت برگزار نکردند؟

یک آهنگساز معتقد است که هنر باید با دغدغه‌های اجتماعی مردم همراه باشد و خوانندگانی که الان کنسرت برگزار می‌کنند، چرا در زمان کرونا کاری نکردند؟

میدیا فرج‌نژاد، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی گفت: خوانندگانی که الان کنسرت برگزار می‌کنند، چرا در زمان کرونا که مردم نیازمند روحیه و نشاط بودند، کاری نکردند؟

به گفته این هنرمند، رسالت هنر آگاهی بخشی و ایجاد دغدغه است. برخی از دوستان قیمت هنگفت برای بلیت کنسرت هایشان تعیین می‌کنند؛ باید از آن‌ها سوال کرد که معیارشان برای این قیمت گذاری‌ها چیست. چرا در زمان کرونا که صحبت از پول نبود و اتفاقا مردم نیازمند نشاط و امید بودند، کنار کشیدند و الان کنسرت برگزار می‌کنند.

فرج نژاد می‌گوید: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سوء مدیریت‌ها، آموزش‌های اشتباه، مسائل اقتصادی و چندین موارد دیگر، مردم را تحت فشار قرار داده است. متاسفانه در ساختار نظام آموزشی ما، هیچ نشانی از فرهنگ و هنر پیدا نمی‌شود. کشوری که فرهنگ و هنر نداشته باشد فرهنگ استفاده از صنعت را هم نخواهد داشت و ما دقیقا در همان گذار از تاریخ قرار داریم.

او به تازگی جدیدترین آلبوم خود با عنوان «عصیان» را در موزه ارتباطات رونمایی کرده است. مجموعه‌ای که در در ادامه آلبوم «طغیان» است.

فرج‌نژاد سعی کرده در آلبوم «عصیان»، روایت‌های مختلفی از زندگی خود را در قالب یک اثر بداهه پیش روی مخاطبان قرار دهد تا آن‌ها به شکلی موزیکال با اثر ارتباط بگیرند.

این آلبوم تنها یک قطعه با کلام دارد که ترانه آن را علیرضا کلیایی سروده و به دلیل نزدیکی حس و حال قطعه به زندگی میدیا فرج‌نژاد، خود او آن را خوانده است.

فرج نژاد دغدغه‌های اجتماعی را یکی از ابعاد اصلی آثارش می‌داند و درباره محتوای اجتماعی آثار موسیقایی اش به ویژه آلبوم «عصیان» می‌گوید: هر شهروندی در جامعه‌ای که زندگی می‌کند وظایفی نسبت به آن جامعه بر عهده دارد. در این مسیر حداقل کاری که یک هنرمند می‌تواند انجام دهد، همراه بودن با حرف‌های مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی