سه‌شنبه 3 مهر 1403

چرا صف خود را از آشوبگران و فحاشان جدا نکردید؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
چرا صف خود را از آشوبگران و فحاشان جدا نکردید؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در بیانیه‌ای به نامه 55 نفر از اساتید و مسؤولان پیشین خطاب به رئیس فعلی دانشگاه واکنش نشان داد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: اخیرا نامه‌ای با امضای 55 نفر از اساتید و مسؤولان پیشین خطاب به رئیس فعلی دانشگاه منتشر شده است که محتوای آن، مایه‌ی تأسف فراوان است و پس از انتشار این بیانیه‌ی عجیب، مجددا شاهد جولان اقلیتی هتاک در صحن دانشگاه و حرمت‌شکنی آنان در این مکان مقدس بودیم.

در ادامه آورده شده است: تعرض آن‌ها به تعدادی از کلاس‌های درس واداره‌ها، ارعاب و تهدید دانشجویان دختر حاضر در کلاس‌های درس و بی‌حرمتی به رهبر معظم انقلاب، برخی از اقدامات مشمئزکننده‌ای است که در ادامه انتشار این نامه روی داد.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: سوالی که از فرد فرد امضا کنندگان این نامه داریم این است که چگونه و بر مبنای چه مستنداتی به خود اجازه می‌دهید چنین مطالبی رامنتشر کنید؟ آیا با خود فکر نکردید با تشویش اذهان تعداد معدودی دانشجو که اطلاعات کافی ندارند، زمینه‌ی آشوب و تعطیلی کلاس‌ها و آسیب به اکثریت دانشجویان دانشگاه، که طالب آرامش و امنیت فضای علمی هستند، مهیا می‌شود؟

اساتید بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرده‌اند: صرف نظر از انتقاد‌های بجا ودرستی که بعضا به مدیریت دانشگاه می‌توان داشت و در هردوره نیز طبعا به مدیریت انتقاداتی وارد است، آیا احتمال نمی‌دهید این جوسازی‌ها محرک ادامه اغتشاشات در سطح دانشگاه باشد؟!

در این بیانیه بسیج اساتید دانشگاه متذکر شده است: شما در بیانیه‌ی خویش، اتهاماتی به شرح ذیل زده‌اید که باید بتوانید آن‌ها رادر محاکم قانونی اثبات کنید چرا که ذکر کرده‌اید که حراست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان دختر و تعداد دیگری را در حضور رئیس دانشگاه، تحت ضرب و شتم قرار داده است و سوال اینجاست بر اساس کدام استناد، این اتهام تحریک‌آمیز را مطرح و آرامش روانی دانشگاه را به‌هم ریخته‌اید؟!

در ادامه سوال شده است: مدعی جلب، احضار و بازجویی دانشجویان دختر پس از نیمه شب توسط حراست دانشگاه شده‌اید و برای این ناروایت خود و اطلاعات ناقص و غیر مستندی که پس از آن مطرح شد و می‌تواند امنیت روانی دانشگاهیان را مختل نماید، چه استدلالی دارید؟! در حالی که از صبح، ابلاغ موردنظر به دانشجوی مذکور انجام شده بود، ولی آن فرد با اختیار و انتخاب خود، شب‌هنگام و به اتفاق مدیر محترم خوابگاه خواهران به حراست دانشگاه مراجعه کرده‌است که در همین زمینه فیلم کامل از لحظه‌ی ورود تا خروج وی نیز موجود است.

در تکمیل این بیانیه تصریح شده است: ادعا کرده‌اید در وقایع اخیر، تماس با خانواده‌ی دانشجویان هیچ سنخیتی با شأن دانشگاه ندارد؛ خوب می‌دانید که تماس تلفنی با خانواده‌ی دانشجو و اطلاع‌رسانی به ایشان و کمک گرفتن از آن‌ها در جهت مراقبت بیشتر از فرزند خویش، روالی عادی در دانشگاه و در جهت مصلحت وی بوده است؛ امری که درهنگام مشروطی دانشجو یا رخداد هر حادثه دیگر (مثل اتفاقات سال 98) نیز توسط بعضی از مدیران سابق اتفاق افتاد و باعث تشکر خانواده دانشجویان شد و گاهی که این موضوع فراموش میشود گله خانواده‌ها را در پی دارد.

اساتید بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرده‌اند: به اِعمال قوانین انضباطی درون‌دانشگاهی (همچون ارسال پیامک و محدود نمودن دسترسی به سیستم گلستان برخی دانشجویان) اشاره کرده‌اید در حالی که خوب می‌دانید که اِعمال این قوانین، یک اختیار کاملاً قانونی مدیریت دانشگاه است، که تا زمان بررسی دقیق تخلفات فرد خاطی، این اِعمال قانون، حامی و ضامن امنیت وی است و از ورود سیستم‌های غیردانشگاهی (همچون مراجع قضائی) به پرونده جلوگیری می‌کند و (البته حق اعتراض از مجاری قانونی نیز برای او محفوظ است)؛ امری که در قضایای سال 98 استفاده نشد و بعضا کار را به ورود دستگاه قضایی به پرونده‌ی انضباطی دانشجویان کشانید!

در ادامه بیان شده است: ورود برخی همکاران غیر مسؤول را به دور از شأن دانشگاه دانسته‌اید! آیا اگر برخی اساتید، نسبت به مواضع اتخاذشده توسط برخی دیگر، انتقاد داشته‌اند و این انتقاد را با ایشان مطرح کنند، مرتکب جرم تهدید شده‌اند؟ پس با این استدلال مضحک، خود شما 55 نفر نیز متهم است! از آن گذشته آیا در قاموس شما، آزادی بیان در حد انتقاد از رفتار و مواضع دیگران وجود ندارد؟

در این بیانیه خاطرنشان شده است: مدعی شده‌اید در وقایع اخیر دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. خوب است بدانید که وقایع اخیر، از قضا سبب شد تا همه‌ی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، با وجود سوابق سیاسی مختلف و با همکاری یکدیگر چندین جلسه‌ی کرسی آزاداندیشی برگزار کنند که برخی از آن جلسات به صورت برنامه‌ی مشترک گفتگو محور برگزار شد!

در پایان این بیانیه آورده شده است: به لطف الهی، فتنه‌ی اخیر، چهره‌ی تزویر و نفاق را افشا کرد ومعلوم شد کسانی که از منطق عقلانی وپشتوانه مردمی خالی هستند روی به خشونت کلامی و رکاکت لفظ می‌آورند. متاسفانه در این ایام فحش‌های ناموسی والفاظ زشتی از عده‌ای دانشجونما شنیده شد که تاکنون در این محیط مقدس سابقه نداشته بود. چرا به این بی ادبی‌ها و هتاکی‌ها هیچ اعتراضی در آن نامه نکردید و صف خود را از آشوبگران و فحاشان وتعطیل کنندگان کلاس‌ها جدا نکردید؟! بدانید و آگاه باشید که دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان، تداوم فتنه‌انگیزی‌های گذشته را تحمل نخواهند کرد و برخورد متناسب با برهم زنندگان امنیت روانی دانشگاهیان را حق خویش می‌دانند ومسیر خود را در جهت علم وعمل وپژوهش ونوآوری در صنعت وکارآفرینی دنبال خواهند کرد.