جمعه 30 شهریور 1403

چرا طلا و سکه گران شد؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چرا طلا و سکه گران شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی، علت اصلی این روند افزایشی را رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی دانست که روند صعودی آن تا پایین هفته اخیر ادامه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: از ابتدای هفته، شاهد روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم؛ ابتدای هفته افزایش 59 دلاری اونس جهانی طلا را داشتیم که پایداری خود را تا پایان هفته با نوسانات هرچند جزئی ادامه داد. در مجموع با افزایش میانگین 48 دلاری اونس جهانی طلا، آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2606 دلار است که بالاترین قیمت اونس طلا در جهان است.

ایسنا در خبری نوشت: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی نیز نوسانات افزایشی قیمت سکه و طلا را داشتیم؛ مقطعی کاهش رخ داد اما در مجموع بازار افزایشی بود.

وی افزود: این رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسانات در داخل، سبب شد که هر گرم طلای 18 عیار با 47 هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته سه میلیون و 770 هزار تومان به ازای هر گرم مبنای معاملات طلا قرار گیرد.

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه در بازار این هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در مجموع با 600 هزار تومان افزایش به 44 میلیون و 500 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز 39 میلیون و 300 قیمت دارد که نسبت به ابتدای هفته 400 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. نیم سکه و ربع سکه هریک 300 هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرده و به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته، 24 میلیون و 200 هزار تومان نیم سکه و 16 میلیون و 200 هزار تومان ربع سکه، تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با 100 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هفت میلیون و 300 هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اما حباب سکه در این هفته، باتوجه به رکوردشکنی قیمت جهانی طلا نوسان چندانی نداشته و در مجموع 100 هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. در حال حاضر هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و 750 هزار تومان دارای حباب است.

این مقام صنفی تصریح کرد: هرچند قیمت‌ها روند صعودی داشت اما بازار دچار التهاب و افزایش تقاضای کاذبی نشد؛ بدین ترتیب بایستی منتظر ماند تا ببینیم هفته پیش‌رو روند بازار جهانی طلا چگونه پیش خواهد رفت.

217

کد خبر 1960302