یک‌شنبه 15 مهر 1403

چرا کتاب‌های برخی از ناشران خارجی ترخیص نشد؟/ آمار فروش نمایشگاه به 119 میلیارد تومان رسید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
چرا کتاب‌های برخی از ناشران خارجی ترخیص نشد؟/ آمار فروش نمایشگاه به 119 میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پنجمین نشست خبری این دوره از نمایشگاه که عصر امروز دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهم‌ترین و پرظرفیت‌ترین محل برای حضور اقشار مختلف مردم و اهالی فرهنگ تنها کارش ارائه محصولات فرهنگی نیست بلکه فرصت گفت‌وگو مردم با اهالی فرهنگ است. کاری که کشورهای مختلف برای آن هزینه می‌کنند تا مردم را دورهم جمع کنند و محصولات کشاورزی مثل گوجه را به هدر می‌دهند اما ما در نمایشگاه این فرصت را دارا هستیم که شکرگذار هستیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌ها و اتفاقات نمایشگاه گفت: فردا مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) است و تعطیل است که فرصت خوبی برای حضور مردم در نمایشگاه هستیم که دعوت می‌کنم مردم در این فرصت باقیمانده حضور پیدا کنند و حضور خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

رمضانی تصریح کرد: خانواده‌ها زمان حضور در نمایشگاه مراقب کودکان باشند. خودم هرسال در برنامه ارتحال امام در دوران کودکی گم می‌شدم که تجربه ناراحت کننده‌ای است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب افزود: امروز سامانه بند ج ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به نشر و تعرفه فرهنگی آغاز کرد که امیدواریم کمک به نشر کند.

رمضانی با بیان اینکه ساعت 15 مراسم عزاداری در حیاط مصلی برگزار می‌شود گفت: مراسم به آیین آسمان فردا از ساعت 16 در کوشک کتاب بزرگزار می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: تا ساعت 20 روز 24 اردیبهشت دربخش حضوری در دستگاه کارتخوان 57 میلیارد تومان فروش شاهد بودیم. بخشی از فروش هم به وسیله نقدی کارت به کارت و کارتخوان غیرمجاز هم 17 میلیارد تومان بود. در مجازی هم فروش به 45 میلیارد تومان رسید. در بخش مجازی 32 میلیارد تومان برای ناشران و 13 میلیارد تومان برای کتابفروشان است. در مجموع 119 میلیارد تومان فروش نمایشگاه تاکنون است. در بخش مجازی 395 هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نمایشگاه کتاب

مصلی علی رمضانی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
چرا کتاب‌های برخی از ناشران خارجی ترخیص نشد؟/ آمار فروش نمایشگاه به 119 میلیارد تومان رسید 2