جمعه 20 مهر 1403

چفرین: جام جهانی 2030 حتما در اسپانیا و پرتغال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چفرین: جام جهانی 2030 حتما در اسپانیا و پرتغال

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، می‌گوید اطمینان دارد که جام جهانی 2030 به میزبانی مشترک دو کشور اسپانیا و پرتغال برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، رئیس یوفا که امروز در کنفرانسی شرکت کرده بود که توسط فدراسیون فوتبال پرتغال میزبانی می‌شد خبر خوشی برای پرتغالی‌ها و همسایه‌شان اسپانیا داشت.

اسپانیا و پرتغال که در شبه‌جزیره ایبری همسایه هستند برای میزبانی جام جهانی 2018 آماده شده بودند ولی روسیه این دو کشور را شکست داد تا جام جهانی چهار سال پیش به میزبانی روس‌ها برگزار شود. اسپانیا و پرتغال جام جهانی 2022 را به قطر و جام جهانی 2026 را به میزبانی مشترک آمریکا ، کانادا و مکزیک واگذار کردند و حالا همه تلاش‌شان را می‌کنند تا میزبان جام جهانی 2030 باشند.

مهم‌ترین رقیب این دو کشور اروپایی برای میزبانی جام جهانی دو دوره آینده اما رقیبی از آمریکای جنوبی است. چهار کشور آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه و شیلی با ارائه درخواست میزبانی مشترک خود را برای جام جهانی 2030 آماده می‌کنند.

اما الکساندر چفرین، رئیس یوفا، امروز گفت اطمینان دارد که میزبانی جام 2030 به اروپا خواهد رسید و شاهد برگزاری تورنمنت در اسپانیا و پرتغال خواهیم بود. او در این باره گفت:" تقاضای میزبانی اسپانیا و پرتغال حتما برنده خواهد شد و ما در یوفا هر کاری در توان‌مان باشد خواهیم کرد تا این دو کشور موفق شوند. دو کشور پرشوری که با فوتبال زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند و البته زیرساخت‌های خوبی دارند".

چفرین: جام جهانی 2030 حتما در اسپانیا و پرتغال 2