جمعه 4 آبان 1403

چند پیشنهاد برای مدیریت مصرف بنزین / از افزایش پلکانی قیمت بنزین تا تولید خودروهای برقی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چند پیشنهاد برای مدیریت مصرف بنزین / از افزایش پلکانی قیمت بنزین تا تولید خودروهای برقی

کاربران خبرآنلاین، پیشنهاد خود برای مدیریت مصرف بنزین را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر از چندی شایعه افزایش قیمت بنزین بر سر زبان‌ها می‌افتد و مقامات دولتی نیز با تکذیب این موضوع، در صدد بر می‌آیند اطمینان دهند چنین موضوعی در دستور کار نیست.

این در حالی است که ضرورت مدیریت مصرف بنزین گریزناپذیر است و حتی اگر مولفه افزایش قیمت در دستور کار نباشد؛ مدیریت مصرف امری اجتناب‌ناپذیر است.

در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که راهکارهای مهار مصرف چیست؟ در نظرسنجی‌ای که در همین رابطه در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد، کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: پیشنهاد من فرهنگی با 28سال خدمت کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبرید، نظارت سخت بر چرخه تولید خودرو و رونق طرح اسقاط خودروهای فرسوده و در مقابل افزایش پلکانی قیمت بنزین شبیه زمان دولت اصلاحات است.

کاربر دیگری عنوان کرد: با ورود و یا تولید ماشین برقی و هیبریدی و گسترش و افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی و به دنبال آن کاهش مصرف بنزین، دولت دیگر بهانه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و درآمد راحت نخواهد داشت. پس چنین برنامه. هایی در واقعیت اجرایی نمی‌شوند.

کاربری متذکر شد: باید تمام این شرکت‌های لگن. سازی رو تعطیل کنیم و شرکت‌های مدرن و روز دنیا بیایند و در ایران تولید محصول کنند و تمام این کارگران بخش تولید قطعات معیوب و عقب‌مانده برای تولید خودروهای مدرن و روز دنیا کار کنند. هیچ راه دیگری نیست مادامی که انحصار وجود دارد.

یکی از کاربران خبرآنلاین تاکید کرد: ساخت و واردات خودرو با مصرف کم در حالی که الان خودروهای ساخت داخل و وارداتی چینی دو تا سه برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کنند. مورد دیگر ارائه سوخت استاندارد به مردم هست. چرا یک‌بار بنزین می‌زنم صدی ده بنزین مصرف می‌کنیم و باری دیگر که بنزین می‌زنم، در شرایط ترافیکی یکسان صدی پانزده می‌سوزونم. مورد آخر هم عدم دخالت پلیس در هدایت ترافیک هست، چون هرجا که پلیس به ترافیک دست می‌زنه، اونجا ترافیک سنگین می‌شه.

کاربر دیگری نوشت: این‌ها که می‌گن بنزین باید گرون بشه، پاسخ بدهند اگه بنزین بشه لیتری 50 هزار تومان، موتور ماشین‌های ایرانی به جای صدی 12تا 15 لیتر، صدی 5 مصرف خواهند کرد؟

کاربر دیگری عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت، وزارت نفت می‌بایست نسبت به افزایش تولید بنزین برنامه‌ریزی کند. همچنین خودروساز از تکنولوژی جدیدتری جهت ساخت موتور خودرو استفاده کند.

کاربری تاکید کرد: بنزین 1500 تومنی به نفع مردم عزیزمان نیست. این سرمایه مهم کشور ماست که داره به قیمت مفت قاچاق میشه و برای دشمنان ما و بودجه کلانی بابتش هزینه می‌شه که از جیب ملت داره هزینه می‌شه. در ضمن باعث ترافیک و آلودگی بیشتر هوا می‌شه.

کاربری متذکر شد: افزایش قیمت بر اساس میزان مصرف در ماه برای مثال 60 لیتر 1500 تومان 40 لیتر بعدی 3000 تومان 40 لیتر بعدی 5000 تومان و...

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1802044