پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

چهار قطعه طاووس از یک واحد تولیدی در همدان کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار قطعه طاووس از یک واحد تولیدی در همدان کشف شد

همدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: چهارقطعه گونه طاووس از یک واحد تولیدی در شهرستان همدان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، مجید شعبانلو روز یکشنبه با اعلام این مطلب، افزود: طی گشت و کنترل واحدهای تولیدی شهرستان، چهار قطعه پرنده طاووس در یک واحد تولیدی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: مدیر واحد تولیدی برای طی مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و به این منظور پرونده قضایی برای او تشکیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان توضیح داد: طاووس از گونه های غیربومی ایران و متعلق به حیات وحش است بنابراین طبق ماده هشت آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید، خرید و فروش، تاکسیدرمی، عرضه، نگهداری، حمل، صادرات، واردات و صادرات جانوران وحشی زنده و کشته و اجزای آنها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و متخلفان علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده مشمول مجازات های موضوع ماده 10 قانون شکار و صید، می شوند.

شعبانلو گفت: نگهداری هر گونه جانور بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی است و جرم تلقی می‌شود همچنین باید توجه کرد که حیوانی که از طبیعت گرفته شود و به اسارت برود، قابل برگشت به طبیعت نخواهد بود.

وی توصیه کرد: مردم از خرید حیوانات وحشی بدون دریافت مجوز از سازمان محیط زیست خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*