دوشنبه 23 مهر 1403

چهار هزارو 500 متر مربع زمین کشاورزی بافق رفع تصرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار هزارو 500 متر مربع زمین کشاورزی بافق رفع تصرف شد

یزد - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به هشت فقره تغییر کاربری غیرمجاز در روستای حاجی‌آباد این شهرستان در سالجاری گفت: چهار هزار و 500 متر مربع از زمین‌های زراعی این روستا روز گذشته / چهارشنبه / رفع تصرف شد.

علی اکبر رحمتیان روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 40مورد تخلف تغییر کاربری در شهرستان شناسایی و در مجموع حدود 2 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان به صورت قانونی تغییر کاربری شد.

وی بافق را شهری با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی حساس برشمرد و تخریب اراضی زراعی و باغی را تهدیدی برای شهرستان بیان کرد. رحمتیان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری شامل ایجاد بنا و برداشت شن و ماسه، بنا بر تشخیص جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود.

به گفته وی متقاضیان برای تغییر کاربری‌هایی که به منظور ایجاد واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی اعم از دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی است با درخواست، می‌توانند مجوز قانونی دریافت و ساخت و ساز کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین از ایجاد چهار پهنه و مجتمع خودگردان دامی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه می‌توانیم به صورت قرارداد اجاره‌ای، اراضی ملی را به عنوان مجتمع و پهنه به متقاضیان احداث واحد دامپروری واگذار کنیم.

رحمتیان افزود: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز، سامانه 131 یگان حفاظت جهاد کشاورزی آماده جوابگویی به شکایت‌هاست.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، 6 هزار و 290 هکتار است که توسط 117 حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و 120 رشته قنات، آبیاری می‌شود.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*