شنبه 14 مهر 1403

کارخانه فرآورده‌های گیاهان دارویی با حضور وزیر جهادکشاورزی در شیروان افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارخانه فرآورده‌های گیاهان دارویی با حضور وزیر جهادکشاورزی در شیروان افتتاح شد

بجنورد - ایرنا - کارخانه فرآورده گیاهان دارویی واقع در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این کارخانه شامل بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی، بسته بندی اسانس خوراکی، شربت از گیاهان (عصاره، دانه، عرقیات و غیره)، اسانس طبیعی مورد مصرف در صنایع غذایی، انواع روغن خام گیاهی، بسته بندی انواع گیاهان دارویی و انواع عرقیات گیاهی با ظرفیت تولید سالانه 240 تن است.

عملیات ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با زیربنا 800 مترمربع از سال 98 آغاز شد که با افتتاح آن برای 7 نفر اشتغالزایی شد.

میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح، 53.5 میلیارد ریال بوده و مبلغ 14.5 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و مبلغ 39 میلیارد ریال آورده متقاضی است.

وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه (10 شهریورماه) به این استان سفر کرد.

کشت گیاهان دارویی فرصتی مناسب برای اشتغالزایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان شیروان است که این فرصت تبدیل به پتانسیل و ظرفیت برای علاقه مندان به کسب و کارهای روستایی شده است.

شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

این شهرستان دارای 600 هکتار زعفران و 161 هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوسو باریجه است.

استان خراسان شمالی دارای 107 واحد صنعتی است که از این تعداد، 62 واحد صنعتی فعال و 24 واحد نیمه فعال است.

برچسب‌ها