جمعه 31 فروردین 1403

کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در همدان برگزاری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در همدان برگزاری می‌شود

همدان - ایرنا - مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: به منظور پیشگیری از افزایش طلاق، 40 کارگاه آموزشی برای متقاضیان طلاق برگزار می‌شود.

حسین عسگری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف کاهش آمار طلاق، ایجاد انگیزه در زوجین، صلح و سازش طرفین، آموزش مهارت‌های زندگی و برطرف کردن مشکلات زوجین با استفاده از مشاوران توانمند و ماهر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی - اسلامی نقش مهمی در پایداری خانواده و تقید به حفظ ارکان خانواده دارد به همین دلیل و در راستای کاهش آمار طلاق کارگاه‌های «مهر» ویژه متقاضان طلاق برگزار می‌شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با بیان اینکه طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلاف زوجین نیست اضافه کرد: زوجین با ارتقای مهارت های زندگی و افزایش روحیه گذشت هنگام بروز اختلاف از کیان خانواده پاسداری کرده و اجازه ندهند این اختلافها زمینه ای برای بروز تنش و جدایی شود.

عسگری بیان کرد: با وجود تاکید آموزه‌های دینی و بزرگان بر اهمیت حفظ بنیان خانواده اما برخی زوجین با بروز کمترین مشکل در زندگی مشترک، قدم در راه متارکه و جدایی برداشته تا با این شیوه به اختلاف و مشکلات خود پایان دهند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که از منظر دین مبین اسلام صیانت و استحکام بنیاد خانواده دارای اهمیت بسیار بالایی بوده تا جایی که سلامت و پویایی جامعه را وابسته به این مهم دانسته همچنین از نگاه پژوهشگران دینی بهره‌گیری از سبک زندگی ایرانی_اسلامی در رشد و پرورش صحیح فرزندان اثرگذار و نتیجه‌بخش است. عسگری ادامه داد: با توجه به ماده 61 قانون حمایت خانواده و در اجرای برنامه مشاوره زوجین با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و عزم ملی در جهت کاهش طلاق، دوره‌های یاد شده در قالب کارگاه‌های مهر در استان در حال اجرا است.

*س_برچسب‌ها_س*