دوشنبه 23 مهر 1403

کارگروه تخصصی توسعه فوتبال پایه در فدراسیون فوتبال فعال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارگروه تخصصی توسعه فوتبال پایه در فدراسیون فوتبال فعال شد

تهران - ایرنا - درنشست دبیرکل فدراسیون فوتبال با مسوولان کمیته های پایه این فدارسیون با فعال سازی دوباره کار گروه تخصصی توسعه فوتبال پایه موافقت شد.

«مهدی محمد نبی»، در این نشست که با محوریت تحولات، چشم انداز و برنامه های آتی در زمینه پیشرفت و توسعه فوتبال پایه برگزارشد؛ درباره مهم ترین مسایل این حوزه با «مرتضی محصص» رییس کمیته فنی، «اکبر محمدی» رییس کمیته جوانان و «نیما نکیسا» مسوول واحد گرسروتز بحث و گفت‌وگو کرد.

وی فوتبال پایه را بسیار با اهمیت خواند و تاکید کرد: باید نسبت به این حوزه حساس باشیم. توسعه فوتبال پایه در کشور و استعدادیابی مناسب در آن تقویت تیم های ملی را در پی خواهد داشت؛ از این رو به برنامه مناسب به منظور ارتقای جایگاه فوتبال ایران در این بخش نیاز داریم.

در ادامه اکبر محمدی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فوتبال پایه در ایران و جایگاه آن در آسیا گفت: ما در هر دو بخش توسعه فوتبال جوانان آسیا و گرسروتز AFC در نمودار برنزی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داریم و لازم است با انجام برنامه ریزی مناسب و فعالیت بیشتر جایگاه فوتبال ایران در این حوزه را ارتقا دهیم.

همچنین مرتضی محصص رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال و نیما نکیسا نیز دیدگاه‌های خود در این خصوص را بیان کرده و بر ضرورت استفاده از تجارب فعالیت های گذشته در راستای ارتقای فوتبال ایران در این دو بخش تاکید کردند.

با توجه به سفر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران به منظور بازدید و بررسی میدانی از فعالیت آکادمی های فوتبال کشور، شرایط باشگاه ها در رده پایه و فعالیت مدارس فوتبال که در مسیر استانداردسازی فعالیت ها با همکاری فدراسیون فوتبال صورت خواهد گرفت بر داشتن برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص تاکید شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال از کمیته ها و واحدهای مرتبط به فوتبال پایه درخواست کرد از تمامی ظرفیت های موجود در جهت همکاری همه جانبه با نمایندگان AFC در راستای استانداردسازی فعالیت های این بخش استفاده کنند.

بر این اساس بزودی کارگروه تخصصی توسعه فوتبال پایه کشور با حضور رییس کمیته فنی، رییس کمیته جوانان، مسوول واحد گرسروتز و دو کارشناس متخصص دارای تحصیلات آکادمیک، آشنا به زبان انگلیسی و دارای مدارک معتبر از AFC تشکیل خواهد شد تا در راستای سیاست گذاری و ترسیم چشم انداز اهداف فوتبال پایه کشور فعالیت کند.

*س_برچسب‌ها_س*