چهارشنبه 18 مهر 1403

تأکید عراقچی و فرحان بر توقف جنگ علیه غزه و لبنان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تأکید عراقچی و فرحان بر توقف جنگ علیه غزه و لبنان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه که سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه را در سفر به ریاض همراهی می‌کند، عصر امروز (چهارشنبه) 18 مهرماه درباره دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با فیصل بن فرحان همتای عربستانی در ریاض گفت: وزیر امور خارجه، گفتگو‌های مفید و سازنده‌ای با همتای عربستانی خود، امیر فیصل بن فرحان، در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه که سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه را در سفر به ریاض همراهی می‌کند، عصر امروز (چهارشنبه) 18 مهرماه درباره دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با فیصل بن فرحان همتای عربستانی در ریاض گفت: وزیر امور خارجه، گفتگو‌های مفید و سازنده‌ای با همتای عربستانی خود، امیر فیصل بن فرحان، در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه غزه و لبنان داشت. وی افزود: طرفین خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هر چه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین عنوان کرد: دو وزیر امور خارجه همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر عزم مشترک برای ادامه مسیر تقویت روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی تأکید کردند.

سیدعباس عراقچی هم پیش از این در گفت‌وگویی درباره اهداف این سفر با اشاره به روابط رو به رشد ایران و عربستان درباره هدف این سفر اظهار داشت: هدف سفر من رایزنی در خصوص مسائل منطقه و تحولات منطقه از جمله در لبنان و غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. آوارگانی که الان در لبنان حضور دارند و نحوه کمک رسانی به آنها بحث مسائل منطقه‌ای هدف اصلی سفر بنده است. رئیس دستگاه دیپلماسی در عین حال یادآور شد: البته برای مسائل دوجانبه حتما سفر جداگانه‌ای انجام خواهد شد و امیدواریم این رایزنی‌ها به شرایط بهتری در منطقه برای فلسطین، لبنان و صلح منطقه منجر شود.

وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشور‌های منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. سیاست ایران حمایت از مقاومت است و این یک سیاست اصولی است که قبلا بوده الان هم هست و در آینده هم خواهد بود و به هیچ وجه از این سیاست عدول نخواهیم کرد. عراقچی دیروز عنوان کرد: رایزنی‌هایی اگر صورت می‌گیرد برای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و برای این است که از تلاشی که رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ به منطقه دارد، جلوگیری شود. عراقچی جمعه و شنبه هفته گذشته 13 و 14 مهرماه نیز سفری به لبنان و سوریه داشت. رویترز امروز خبر داد که عراقچی قرار است به قطر هم سفر کند.