چهارشنبه 18 مهر 1403

کارگروه ویژه "حل آسیب‌های اجتماعی محلات" در لرستان تشکیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارگروه ویژه "حل آسیب‌های اجتماعی محلات" در لرستان تشکیل شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: تشکیل کارگروهی با نگاه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و حضور مدیران و صاحبنظران برای حل آسیب‌های اجتماعی محلات استان ضروری است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری وضعیت و ساماندهی محله اسدآبادی خرم‌آباد افزود: این کارگروه می‌تواند با حضور فرمانداران، فرمانده سپاه و قرارگاه جوادالائمه جلسات متعددی را برگزار کند و مصوبات آن در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت اجرایی شود.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از فعالیت‌های خوب قرارگاه جوادالائمه این شهر که در حوزه محرومیت‌زادیی فعالیت دارد، برای منطقه اسدآبادی و آسیب‌های اجتماعی آن برنامه‌ریزی جدی کرد چراکه این منطقه پیشینه فرهنگی و مذهبی دارد و اهالی آن حضور جدی در مناسبات فرهنگی و مذهبی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند دیگر استان‌ها گریبان لرستان را نیز گرفته است تصریح کرد: اگر با پژوهش و کار علمی به این مشکلات نپردازیم گسترش پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: مسوولان برای محله اسدآبادی تاکنون برنامه‌ریزی هایی انجام داده اند که نشان می دهد مدیران می توانند برای محرومیت زدایی و رفع آسیب های اجتماعی این مناطق گام بردارند.

وی با بیان اینکه گزارشی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تهیه شده است اظهار داشت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری نیز گفتگوهایی با مسئولان کشوری انجام شده است که اعلام کردند در صورت فراهم کردن برخی زمینه ها توسط استان، اعتبار لازم تخصیص داده می شود که این کار به خوبی پیش نرفته است و باید تلاش بیشتری برای اجرای بازآفرینی شهری در محلات لرستان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با ابراز ناراحتی از افزایش تعداد متکدیان در منطقه اسدآبادی افزود: راه اندازی کارخانه فرآوری ضایعات در استان، بخشی از مشکلات فعلی و معضل انبار کردن ضایعات در محلات را برطرف می کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: اکنون بیش از 85 درصد اعتبارات استانی به صورت متمرکز است که باید با استفاده از ظرفیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از این اعتبارات بهره‌برداری کنیم.

اسدآبادی از مناطق قدیمی خرم آباد و جزو بافت فرسوده این شهر است.

*س_برچسب‌ها_س*