سه‌شنبه 17 مهر 1403

کارگری: با ابرچالش عدم پشتوانه در ورزش معلولان مواجه هستیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کارگری: با ابرچالش عدم پشتوانه در ورزش معلولان مواجه هستیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: استعدادیابی اهمیت زیادی دارد و ما با ابر چالشی به نام عدم وجود پشتوانه مواجه هستیم.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: از زحمات هیئت‌های استانی که در پیشرفت ورزش جانبازان و توان یابان تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. گزارش کوهپایه زاده درباره نتایج امیدوارکننده است و همچنین باید از روسای قبلی هم که در این موفقیت‌ها نقش داشته‌اند، تشکر کنم. بین فدراسیون و کمیته پارالمپیک یک ارتباط تنگاتنگ و موثر وجود دارد و اگر بگویم که این ارتباط روزانه است، اغراق نکرده‌ام. طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری، عملکرد ایران در المپیک و پارالمپیک درخشان و قابل تقدیر بود. بیشترین مدال در ادوار مختلف پارالمپیک در این دوره بود و حداقل 20 مورد تاریخ‌سازی صورت گرفت. بانوان، ستاره‌های این کاروان بودند و آورده‌های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود داشت و بی‌نظیر بودند. اتفاقات مهمی مثل اهدای مدال به شهدا و توسل به قرآن رقم خوردند.

وی افزود: ما تحولات بزرگی را اجرایی خواهیم کرد. ما سه رویداد راهبردی در پیش داریم که برای همه آنها برنامه‌ریزی شده است. این برنامه ریزی شده که این رویدادها به همراه برنامه روز 26 مهر در یک راستا هستند. راهبرد ما توسعه کیفی خواهد بود. استعدادیابی اهمیت زیادی دارد و ما با ابر چالشی به نام عدم وجود پشتوانه مواجه هستیم. باید با موضوع، جهادی برخورد کنیم تا آینده روشنی را رقم بزنیم. موضوع استعدادیابی در سطح ورزشکاران و مربیان باید یکی از موارد ارزیابی استان‌ها باید باشد.

کارگری عنوان کرد: مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند که «ورزش جانبازان و معلولین و قهرمانی اینها نسبت به ورزش کسانی که مشکل جسمی ندارد، دو برابر یا بیشتر ارزش دارد». ما این را احیا خواهیم کرد و برنامه‌ریزی جدی برای این کار می‌شود. ما این را در کشور جا می‌اندازیم و شما روسای هیئت‌های استانی هم باید در استان خودتان جا بیندازید. توجیه مسئولان استانی باید در دستور کار باشد. همچنین باید ورزش را به داخل خانه‌ها ببریم تا افراد معلول به سمت ورزش گرایش پیدا کنند.

وی در پایان گفت: بانوان شایستگی خود را برای تحول نشان داده‌اند و باید به این بخش توجه ویژه شود.