یک‌شنبه 15 مهر 1403

کاش از بارسا نمی‌رفتی / تیره‌روزی نیمار: از عطش توپ طلا تا سلام به پایان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کاش از بارسا نمی‌رفتی / تیره‌روزی نیمار: از عطش توپ طلا تا سلام به پایان

نیمار، ستاره تکنیکی برزیلی، که چند سال پیش در جست‌وجوی توپ طلا بارسلونا را ترک کرد تا از زیر سایه لئو مسی خارج شود، حالا با مصدومیتی شدید مواجه شده که ممکن است به معنای پایان فوتبال او باشد.

به گزارش "ورزش سه"، نیمار در یکی از بدترین روزهای دوران فوتبالش به سر می‌برد. در دیدار اخیر برزیل با اروگوئه در انتخابی جام جهانی منطقه کانمبول، او با شدیدترین مصدومیت دوران ورزشی‌اش مواجه شد. نیمار در یک صحنه شاهد پیچ خوردن شدید زانویش بود و تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد او در همان صحنه متوجه شده بود که این بار با مصدومیتی خطرناک روبرو است.

چند ساعت بعد رسما اعلام شد که رباط صلیبی ستاره برزیلی پاره شده است. این مصدومیت به این معنی است که نیمار تا پایان فصل جاری در میادین فوتبال حضور نخواهد داشت. ضربه‌ای سهمگین به فوتبالیستی که این روزها در دوران گرگ و میش فوتبالش به سر می‌برد.

نیمار فوتبالیستی بود که دست تقدیر برای او چنین نوشته بود که به حاکم بلامنازع دنیای فوتبال تبدیل شده و تخت پادشاهی‌ای که بعد از لئو مسی و کریس رونالدو خالی می‌ماند را پر کند. نیمار حالا در 31سالگی نه تنها با این سرنوشت هزاران کیلومتر فاصله دارد بلکه خوب می‌داند که حتی دیگر قادر به رسیدن به رویای کودکی‌اش هم نخواهد بود: به دست گرفتن توپ طلا.

درخشش نیمار از نوجوانی آغاز شد. او تنها 17 سال سن داشت که از باشگاه شهر زادگاهش سانتوس به دنیا نشان داد فوتبالیستی متفاوت پا به عرصه گذاشته است. فوتبالیستی با سرعت انفجاری‌، باهوش، دریبل‌زنی قهار و در عین تکنیکی بودن بوی گل می‌دهد. او هر آنچه لازم بود را داشت تا بتواند به ستاره اصلی عصری جدید در فوتبال تبدیل شود. چیزی نگذشت که باشگاه‌های بزرگ اروپایی پشت درهای سانتوس صف کشیدند و بارسلونا در سال 2013 موفق شد او را به خدمت بگیرد.

نیمار خیلی زود نشان داد که برای لئو مسی زوجی ایده‌آل است. زوجی که یک فصل بعد با رسیدن لوئیس سوارز به مثلثی مرگبار تبدیل شد. ستاره برزیلی به بازیکنی کلیدی در بارسا تبدیل شد و با یپراهن این تیم دو قهرمانی لالیگا، سه کوپا دل‌ری و یک چمپیونزلیگ به دست آورد. ولی بعد از مدتی نیمار به این نتیجه رسید که باید نوکمپ را ترک کند.

او رویای تبدیل شدن به بهترین بازیکن دنیا را در سر داشت و باید به توپ طلا می‌رسید. ولی نیمار می‌دانست در لالیگا کار سختی در پیش دارد، چرا که همه نگاه‌ها به مسی و رونالدو دوخته شده بود. او به همین علت به دنبال تیمی جدید گشت و در تابستان 2017 با قراردادی 222 میلیون یورویی به عنوان گران‌ترین بازیکن دنیا راهی پی‌اس‌جی شد.

اما پی‌اس‌جی برای نیمار اصلا رویایی نبود و خیلی زود به کابوس تبدیل شد. نیمار موفق نشد نقش رهبر تیم را باز کند و پاریسی‌ها را برای اولین بار در تاریخشان به قهرمانی چمپیونزلیگ برساند. از این گذشته مصدومیت‌های شدید برای نیمار از راه رسید. کم کم دوران‌های دوری نیمار از میادین طولانی و طولانی‌تر شد تا شهرت او به عنوان بازیکنی همیشه مصدوم مخدوش شود.

حالا که نیمار می‌دانست در پی‌اس جی جایگاهی ندارد و رویای توپ طلا هم از دست رفته بود او تصمیم گرفت راهی عربستان شده و پیراهن الهلال را به تن کند. اما از شانس بد ستاره برزیلی تنها چند ماه بعد از این انتقال او با شدیدترین مصدومیت دوران فوتبالش مواجه شد.

پارگی رباط صلیبی نیمار را دست‌کم به مدت شش ماه از میادین دور نگه خواهد داشت. این کابوس نیمار است؛ ستاره‌ای که یک روز رویای توپ طلا را در سر داشت و هرگز به آن نرسید. فوتبالیستی که در اوج آمادگی غیر قابل مهار است و می‌تواند هر بازی‌ای را تغییر دهد.

کاش از بارسا نمی‌رفتی / تیره‌روزی نیمار: از عطش توپ طلا تا سلام به پایان 2