جمعه 31 فروردین 1403

کامرانی فر: سفر اسکوچیچ با هماهنگی فدراسیون بوده / تاکنون نامزدی رد صلاحیت نشده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کامرانی فر: سفر اسکوچیچ با هماهنگی فدراسیون بوده / تاکنون نامزدی رد صلاحیت نشده است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسن کامرانی‌فر در حاشیه همایش دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران اظهار داشت: تعدادی از داوران برتر دعوت شدند تا این کلاس آغاز شود و در کنار مدرس خارجی بتوانند قوانین روز دنیا را مرور کنند. وی درباره اینکه گفته شده قرار است با نیمکت‌هایی که کنار زمین شلوغ می‌کنند برخورد شود، خاطر نشان کرد: ابتدا انتظار داریم افرادی که کنار نیمکت‌ها هستند این شرایط را...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسن کامرانی‌فر در حاشیه همایش دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران اظهار داشت: تعدادی از داوران برتر دعوت شدند تا این کلاس آغاز شود و در کنار مدرس خارجی بتوانند قوانین روز دنیا را مرور کنند.

وی درباره اینکه گفته شده قرار است با نیمکت‌هایی که کنار زمین شلوغ می‌کنند برخورد شود، خاطر نشان کرد: ابتدا انتظار داریم افرادی که کنار نیمکت‌ها هستند این شرایط را درک کنند که فوتبال در حال عوض شدن است و رفتار‌شان را جدید کنند. بحث تهدید نیست، اما افرادی که روی نیمکت هستند باید شرایط آرامی را برای داور ایجاد کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت VAR گفت: همه اقدامات انجام شده است و فقط منتظر مجوز هستیم. بین پنج شرکت باید تأییدیه نهایی به فدراسیون برسد و بعد از آن اقدامات دیگر برای برگزاری کلاس‌های داوری و تجهیز استادیوم‌ها صورت بگیرد. این قول را می‌دهیم که همه تلاش‌مان را می‌کنیم که VAR هرچه سریع‌تر وارد ایران شود.

کامرانی‌فر راجع به اینکه گفته می‌شود داوران ما در صورت نداشتن مدرک VAR نمی‌توانند در بازی های بین‌المللی قضاوت کنند، یادآور شد: برای این موضوع نامه رسمی به ما نرسیده است و ما سال گذشته در لیگ قهرمانان نماینده داشتیم. روند صدور لایسنس داوران را خیلی وقت است که شروع کردیم.

وی درباره صدور رأی پرونده ویلموتس، یادآور شد: اعضای هیئت رئیسه باید درباره رأی ویلموتس تصمیم‌گیری کنند.

کامرانی‌فر در پاسخ به این پرسش که «آیا برای پرداخت پول ویلموتس مهلت زمانی در نظر گرفته شده است؟»، یادآور شد: زمان‌های قانونی در همه آرا وجود دارد. اجازه بدهید جزئیات قرارداد اعلام نشود، ولی مشخص است وقتی که رأی صادر می‌شود باید در زمانی مشخص این پرداخت انجام شود. ضمن اینکه مسئله‌ای که ما را نگران کرده، این است که مبلغ یادشده از مطالبات ما در فیفا کسر می‌شود. این موضوعی است که باعث نگرانی است و در حال نامه‌نگاریی در این باره هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه سهیل مهدی اعلام کرده است احتمال تعلیق کل فوتبال ایران وجود دارد، یادآور شد: دقیقاً چهار پنج روز پیش تیم جدید مجوز حرفه‌ای را اعلام کردیم. لیگ قهرمانان یک فصل تعطیل شده است و ما زمان خوبی داریم. شفاف اعلام کنیم؛ مجوز حرفه‌ای تا هفته قبل در اختیار سازمان لیگ بود، ولی تصمیم گرفتیم این بخش به فدراسیون فوتبال منتقل شود. کار‌ها در حال انجام است و بحث تعلیق در کار نیست، چون اقدامات مجوز حرفه‌ای در حال پیش رفتن است.

وی در مورد سفر اسکوچیچ به ترکیه و اینکه گفته می‌شود این سفر دیر انجام شده است، ابراز داشت: ایشان تقاضای سفر داشته است. تمام سفر‌ها با هماهنگی و موافقت فدراسیون انجام می‌شود. سرمربی تیم ملی تقاضا کرده بود به ترکیه برود. دیدار با بازیکنان لژیونر و دیدن بازی‌های آنها از جمله برنامه‌های سرمربی تیم ملی تا فیفادی است.

کامرانی‌فر درباره رد صلاحیت سه کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال یادآور شد: تا این لحظه هیچکس نه رد صلاحیت شده است و نه تأیید. کمیته بدوی انتخابات به صورت شکلی بررسی کرده است و برخی از افراد کسری مدارک داشتند که ما نامه رسمی زدیم تا مدارک‌شان را کامل کنند. همچنین دو روز مهلت وجود دارد تا به استیناف اعتراض کنند. نباید زود قضاوت کنیم و ممکن است استیناف در بررسی مجدد نظر دیگری داشته باشد. بعد از رأی استیناف لیست نهایی 21 روز قبل از مجمع اعلام خواهد شد. تا قبل از آن فدراسیون فوتبال درباره رد صلاحیت افراد صحبتی نمی‌کند، چون صحبت‌هایی که می‌شود رسمی نیست و مربوط به مراحل اول است. کمیته بدوی و استیناف توسط مجمع انتخاب شده‌اند و کاملاً مستقل شدند.

«آیا مریم آزمون از هیئت رئیسه مصوبه‌ای برای فعالیت در تیم ملی بانوان دارد؟»، وی در پاسخ به این سؤال ابراز داشت: ایشان مصوبه دارد. زمانی جلسه‌ای برگزار شد با حضور خانم موسوی (نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) و ایشان وظیفه انتخاب سرمربی در همه رده‌های بانوان را به سرپرست فدراسیون محول کرد. حضور همه سرمربیان تیم‌های بانوان قانونی و دارای مصوبه است. روند انتخاب سرمربیان تیم‌های بانوان و تیم‌های پایه به سرپرست فدراسیون محول شده است و این روند کاملاً قانونی انجام می‌شود.

دبیرکل فدراسیون همچنین در واکنش به اینکه برخی از همراهان تیم امید موفق به حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی نمی‌شوند، اظهار داشت: این مسابقات مقرراتی دارد که مشخص می‌کند هر تیم با چه تعداد افراد حاضر شود.

کامرانی‌فر درباره شکایت لامرز دستیار مهدوی‌کیا در تیم امید هم عنوان کرد: واریز حقوق به حساب مربیان خارجی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد برای فدراسیون ایران سخت است و باید این مبالغ را به صورت نقدی پرداخت کنیم. چند بار حقوق مربیان پرداخت شده است، ولی فکر می‌کنم ایشان کمی زود وارد پروسه شکایت شده است.

هر زمانی که ایشان به ایران می‌آمد مقداری از پولش را دریافت می‌کرد و برای پرداخت مبلغی دیگر منتظرشان بودیم. در قرارداد ایشان آمده است که حقوق‌شان به صورت نقدی پرداخت می‌شود.