چهارشنبه 11 مهر 1403

کامران دوباره می‌تواند قهرمان وزن 92 شود / یک مرحله دیگر اردو داریم

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کامران دوباره می‌تواند قهرمان وزن 92 شود / یک مرحله دیگر اردو داریم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی زیر 23 سال و اوزان غیر المپیکی یک مرحله اردوی دیگر در دستور کار داریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی زیر 23 سال و اوزان غیر المپیکی یک مرحله اردوی دیگر در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد شرایط تیم‌های ملی اوزان غیر المپیکی و زیر 23 سال برای حضور در رقابت‌های جهانی آلبانی گفت: در ابتدای تمرینات تست‌هایی را از نفرات خود گرفتیم و کشتی گیران به لحاظ بدنی در شرایط مطلوبی نبودند، اما رفته رفته با انجام تمرینات و برنامه‌های آماده سازی در شرایط خوبی قرار گرفته‌اند. رضا مؤمنی در وزن 61 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم و کامران قاسم پور نمایندگان کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی هستند که روزهای 7 تا 10 آبان ماه رقابت‌های خود را در آلبانی برگزار خواهند کرد.

وی در مورد حضور رقبای مطرح به خصوص در وزن 92 کیلوگرم گفت: سطح مسابقات اوزان غیر المپیکی به ویژه در وزن 92 کیلوگرم با حضور کامران قاسم پور مدافع قهرمانی این وزن، عبدالرشید سعداله یف قهرمان وزن 97 و دیوید تیلور قهرمان وزن 86 کیلوگرم که در 92 کیلوگرم کشتی خواهند گرفت بسیار بالاست. اکثر حریفان را آنالیز کرده‌ایم و بر اساس آن بر روی کشتی گیران خود کار می‌کنیم. البته قطعاً سایر کشورها نیز کشتی گیران ما را آنالیز می‌کنند.

امینی در خصوص کار سخت قاسم پور، گفت: کامران این توانایی و پتانسیل را دارد که بار دیگر قهرمان این وزن شود و مطمئنم که از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد کشتی گیران زیر 23 سال گفت: شرایط تیم امید نیز خوب است و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند، لیست کشتی گیران حاضر در مسابقات جهانی این رده منتشر شده و آنالیز حریفان مطرح آنها نیز در دستور کار است. امیدوارم که نمایندگان کشورمان که روزهای 30 مهر تا 6 آبان ماه در آلبانی به مصاف حریفان خود می‌روند، بار دیگر بتوانند برای کشور عزیزمان افتخارآفرین باشند.

امینی در مورد سطح مسابقات زیر 23 سال جهان و اوزان غیر المپیکی، تصریح کرد: تیم‌های روسیه و آمریکا حریفان اصلی ما هستند و در کنار این دو تیم، تیم‌های گرجستان، ژاپن و هند نیز نفرات مطرحی را دارند. وی در مورد اردوهای تیم ملی تصریح کرد: این مرحله از اردو تا روز 16 مهرماه ادامه خواهد داشت و پس از چند روز استراحت مرحله پایانی اردوی ما آغاز خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد برنامه‌های این تیم پس از حضور در رقابت‌های جهانی آلبانی، خاطرنشان کرد: قرار است که در یک مسابقه تیم به تیم در روسیه به میدان برویم که بستگی به تصمیم نهایی فدراسیون و کادر فنی دارد. پس از آن برنامه فنی ما برای سال 2025 میلادی آغاز می‌شود و استارت کار با اجرای چرخه‌ی انتخابی تیم ملی و رقابت‌های قهرمانی کشور در دی ماه خواهد بود.