یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کاهش تصادفات با اصلاح رفتارهای ترافیکی / بسیاری از جوان‌ها برای موتورسواری اموزش نمی بینند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کاهش تصادفات با اصلاح رفتارهای ترافیکی / بسیاری از جوان‌ها برای موتورسواری اموزش نمی بینند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: بسیاری از جوانان برای موتورسیکلت سواری آموزش نمی‌بینند و آموزشگاه نمی‌روند.

سرهنگ جوانبخت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: رانندگی بخشی از فرهنگ هر جامعه است و نحوه رانندگی هر فرد به طور دقیق نوع شخصیت آن فرد را به وضوح نشان می دهد چرا که بخشی از ویژگی های شخصیتی فرد در پشت فرمانو در حین رانندگی با انتخاب سبک و مدل رانندگی را به خوبی نشان می دهد و می گوید که شخصیت هر فرد چگونه است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با رصد رفتار ترافیکی و نوع رانندگی افراد مختلف جامعه ما به یک شناختکلی از فرهنگ رانندگی در آن جامعه می رسیم.

سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع فرهنگ چیزی جز زندگی جمعی و نوع رفتار گروهی که افراد در کنار یکدیگر دارند نیست ووقتی در رانندگی به آن می رسیم که فرهنگ آن جامعه به چه شکل و سبکی هست.

وی گفت: اگر یک رفتار ترافیکی اتفاق می افتد و تخلفی پشت آن هست به راحتی می توان نوع رفتار و تخلف صورت گرفته توسط فرد یا گروهی از جامعه را دریافت که باز ریشه در رفتار و ویژگی های شخصیتی آنها دارد و به وضوح می توان نشان داد کهرابطه مستقیمی بین سبک زندگی افراد و ویژگی های شخصیتی آنها و حتی تخلفاتی که انجام می دهند در جامعه هست که ایننشان دهنده اهمیت این ماجرا می باشد.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد : اگر بخواهیم تخلفات و تصادفات را کاهش دهیم باید به سمت تغییر رفتار و تغییر اصلاح فرایند رفتار ترافیک افراد جامعه برویم و به آن بپردازیم.

وی با اشاره به نوع موتورسیکلت گفت: نوع انتخاب موتورسیکلت به این شکل است که چون ویژگی های سرعت و قدرت مانور بالا رادارد افراد فکر می کنند که با خرید آن مجاز به یک سری تخلفات و رفتارهای ترافیکی می شوند که این فکر کاملا اشتباه است و یکفرهنگ غلط است که ایجاد می شود.

وی بیان کرد : مشتری خرید موتورسیکلت جوان ترهایی هستند که به خاطر این ویژگی ها سراغ خرید موتورسیکلت می آیندتخلفات بیشتری را انجام می هند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بسیاری از جوانان برای موتورسیکلت سواری آموزش نمی بینند وآموزشگاه نمی روند. و آنها از افراد فامیل و دوستان کوچه و خیابان نحوه رانندگی با موتورسیکلت را آموزش میبینند.

سرهنگ جوانبخت افزود: آن فرد هم بر اساس فرهنگ و آموزه هایی که داشته است آموزش می دهد و این نقطه ضعف هست و البتهآموزشگاههایی برای آموزش موتورسواری وجود دارند ولی افراد برای دیدن آموزش کامل و کافی به آنها مراجعه نمی کنند.

سرهنگ جوانبخت تاکید کرد : شما وقتی در جایگاهی قرار می گیرید که می خواهید این رفتارها را تغییر دهید یک جریان و فرایندطولانی را باید طی کنید تا به تغییر این رفتارها منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی