یک‌شنبه 1 مهر 1403

کاهش قیمت طلا و سکه / دلار و درهم رنج شدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کاهش قیمت طلا و سکه / دلار و درهم رنج شدند

اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت طلا و قیمت سکه در حالی ارزان شدند که قیمت دلار ثبات را تجربه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز امروز یکشنبه 3 دی ماه برخی ها مدعی بودند که ای از مغازه های طلا و سکه برای دومین روز متوالی در هفته جاری به دلیل خبر مالیات ستانی اط طلا بسته بود. این اتفاق در حالی است که این خبر از سوی مسئولین رد شده است. در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده در خصوص مالیات طلا توضیحاتی ارایه و دریافت مالیات 25 درصدی از طلا را تکذیب کرد.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا 18 عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً 17هزار تومان ارزان شد و به 2 میلیون و 471 هزار و 400 تومان رسید.

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه با 29 میلیون و 400 تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز جاری با 29 میلیون و 200هزار تومان به فروش رسید. پیش از شروع معاملات امروز سکه بازان پیش بینی کرده بودند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری مسیر کاهش را دنبال کند احتمال سقوط قیمت سکه وجود دارد.

قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه 3 دی ماه برخلاف روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. طبق ادعلای معامله گران صبح امروز اسکناس آمریکایی با 50 هزار و 50 تومان بازگشایی شد و تا ظهر بر روی همین قیمت ماندگار بود. این در حالی است که روز گذشته نرخ دلار در معاملات نقدی با 50 هزار و 150 تومان تا 50 هزارو 350 تومان به فروش رسیده بود. برخی از معامله گران می گفتند بازارساز به راحتی اجازه نوسان صعودی به نرخ دلار را نخواهد داد. برخی دیگر هم معتقد بودند که هرات سد راه بازیگران ارزی تهران شده است. البته عصر امروز قیمت دلار در تهران در حدود 50 هزار و 150 تومان تا 50 هزار و 400 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز رنج بود.

هرات در آغاز معاملات امروز شاهد افزایش قیمت دلار و ورود آن به کانال 50 هزار تومان بود اما عصر امروز در زمان نگارش این گزارش در حدود 49 هزار و 750 تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با روز شنبه تقریبا 150 تومان کاهش را نشان می دهد. از سوی دیگر بازار درهم نیز کساد بود و نرخ حواله درهم نیز نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد. قیمت درهم صبح امروز با 13 هزار و 770 تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر بر روی 13 هزار و 740 تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز 10 تومان پایین تر بود.

خبر ارز خودروهای مونتاژی در بازار ارز امروز یکشنبه 3 دی ماه در بین معامله گران دلار دست به دست شد. عباس علی آبادی وزیر صمت در نامه‌ای به مخبر معاون اول رئیس جمهور از تامین ارز خودروهای مونتاژی از محل سامانه نیما به دلیل محدودیت‌های مربوط به ارز حاصل از صادرات اشخاص خبر داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود تاکید کرده است که با توجه به وجود مابه‌التفاوت بین قیمت ارز حاصل از صادرات و ارز سامانه نیما، دستور داده شود تا اخذ این مابه‌التفاوت از خودروسازان مونتاژی در دستور ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

همچنین بخوانید