جمعه 20 مهر 1403

کاهش 50 درصدی درآمد رانندگان تاکسی در قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاهش 50 درصدی درآمد رانندگان تاکسی در قزوین

قزوین - ایرنا - - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از کاهش 50 درصدی درآمد رانندگان در پی شیوع کرونا و کم شدن سفرهای درون شهری طی سه ماهه اخیر خبر داد.

اسماعیل عرشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش قابل توجه فعالیت رانندگان تاکسی در سه ماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا و کم شدن رفت و آمد شهروندان، افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا رانندگان در صندلی عقب تنها مجاز به سوار کردن 2 مسافر هستند و حق افزایش قیمت هم ندارند که این امر موجب کاهش درآمد رانندگان شده است.

وی اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که دولت با عرضه بسته‌های حمایتی سعی در جبران این خسارت‌ها برآمده است.

عرشیان اضافه کرد: همچنین شهرداری قزوین نیز اقداماتی حمایتی شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، وام قرض الحسنه بین یک تا سه میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در تعویق پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه کرده است.

این مسوول تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله این اقدامات می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان به مدت 2 ماه به صورت رایگان و همچنین ارایه بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به افزایش کرایه پیشنهادی در سال 99 اظهار داشت: نرخ کرایه جدید به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده و تا مصوب نشدن آن از سوی مراجع قانونی، رانندگان حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

عرشیان ادامه داد: همچنان نرخ سال گذشته مبنای اخذ کرایه از مسافرین خواهد بود و به محض اعلام نرخ جدید اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 137 تماس بگیرند.

این مسوول تاکید کرد: هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

هم‌اکنون سه هزار و 650 دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*