شنبه 16 تیر 1403

کاوه: یزدانی کار راحتی مقابل بروکس ندارد / فینال عموزاد از مسابقه اول شروع می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کاوه: یزدانی کار راحتی مقابل بروکس ندارد / فینال عموزاد از مسابقه اول شروع می‌شود

*به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، *محسن کاوه درباره وضعیت آزادکاران در المپیک پاریس عنوان کرد: عوامل فنی روانشناس، بدنساز و... همه در کنار تیم هستند. ما برنامه‌ریزی کردیم که در 57 کیلوگرم هم سهمیه بگیریم. 2 نماینده به آسیایی و جهانی داشتیم که نتوانستند سهمیه بگیرند. کاوه درباره وضعیت رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، خاطرنشان کرد: رحمان عموزاد بسیار زحمت می‌کشد، در کنار رحمان 7-8 نفر...

*به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، *محسن کاوه درباره وضعیت آزادکاران در المپیک پاریس عنوان کرد: عوامل فنی روانشناس، بدنساز و... همه در کنار تیم هستند. ما برنامه‌ریزی کردیم که در 57 کیلوگرم هم سهمیه بگیریم. 2 نماینده به آسیایی و جهانی داشتیم که نتوانستند سهمیه بگیرند. کاوه درباره وضعیت رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، خاطرنشان کرد: رحمان عموزاد بسیار زحمت می‌کشد، در کنار رحمان 7-8 نفر رقیب هستند. مغولستان، قرقیزستان، آمریکا و... حریفان عموزاد هستند. فینال رحمان از همان دور اول شروع می‌شود. او تلاش خود را می‌کند ما هم سعی می‌کنیم او چهره خوبی در المپیک داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به حضور موثر معدی تقوی در کادر فنی، گفت: مهدی تقوی غیر از جایگاه جهانی می‌توانست قهرمان المپیک باشد. او از نظر اخلاقی سرآمد است و به رحمان بسیار کمک می‌کند. نکاتی که او می‌گوید عموزاد می‌داند بسیار تاثیرگذار است.

وی درباره وزن 74 کیلوگرم و شرایط یونس امامی، تصریح کرد: در وزن 74 کیلوگرم شاید خیلی‌ها بگویند سیداکوف نیست اما 5-6 کشتی‌گیر خوب دیگر داریم. مثلا ورزشکار تاجیکستان روسی است. کار یونس سخت است اما کسب مدال دست نیافتنی نیست. نباید هیچ حرفی را دست کم بگیریم.

کاوه در ادامه صحبت‌هایش در خصوص وضعیت حسن یزدانی، یادآور شد: یزدانی می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد و او بیرون از تشک کشتی به خاطر اخلاق و رفتاری که دارد حتی بهتر از زمانی است که روی تشک است. کسی که اینقدر محبوب است و خوب تلاش می‌کند و مطیع است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان افزود: او با وجود جراحی روزی حدود 7-8 ساعت تمرین می‌کرد و تمام مراحل درمانش را خوب طی کرد که همین کمک کرد در مجارستان خوب ظاهر شود هر چند جا دارد بهتر هم باشد.

کاوه درباره چرخه تعریف شده در وزن 86 کیلوگرم، گفت: ما مجبور بودیم و کار حرفه‌ای همین است اگر یک نیرو مثل کامران قاسم‌پور داریم که اگر یزدانی شرایط مسابقه را نداشت، استفاده نمی‌کردیم دین‌مان را ادا نمی‌کردیم. خدا را شکر که یزدانی رسید. کامران قاسم‌پور هم کشتی‌گیر 86 کیلوگرم است اما بعد از المپیک توکیو به 92 کیلوگرم رفت و قهرمان جهان شد. باز هم می‌گویم اگر یزدانی نمی‌توانست کامران می‌توانست گزینه خوبی باشد. یزدانی هم کار سختی دارد.

وی درباره کسب مدال حسن یزدانی در پاریس، گفت: ما به توانایی حسن یزدانی امید داریم و او فوق ستاره است اما همه چیز می‌تواند در المپیک رقم بخورد. مثلا یک کشتی‌گیر که به جهانی هم نیامده در المپیک اول می‌شود. می‌خواهم بگویم یزدانی کار راحتی مقابل بروکس ندارد. یزدانی با دیکر رقبا اختلاف زیادی دارد و او یک فوق ستاره است. یزدانی در مجارستان که کشتی گرفت گام به گام بهتر سد و در زمان باقیمانده خوب کار می‌کند. ما هم تمام شرایط را برای همه مهیا می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در ادامه در خصوص آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم، تصریح کرد: در این وزن در جهانی مدال نگرفته بودیم. گلیج یک ماه قبل از مسابقات تختی مصدوم بود اما نتوانست تاییدیه پزشک را بگیرد. آذرپیرا موفق شد محمدیان را شکست دهد، او به قرقیزستان رفت، در رنکینگ جهانی هم اسنایدر را شکست داد.

وی افزود: آذرپیرا قبل از کسب سهمیه شرایط خوبی داشت و براساس چرخه وقتی سهمیه گرفت کشتی‌گیر ما در المپیک شد. درباره حریفان او باید بگویم تاج‌الدینوف اگرچه کم سن است اما مانند روباه کشتی می‌گیرد! آذرپیرا هم جهش خوبی داشته و بعد از قرقیزستان شرایط تمرینی برای او تا المپیک تعریف شد. او را حتما در المپیک بهتر از گذشته خواهید دید.

کاوه همچنین اشاره‌ای به وضعیت امیرحسین زارع و رقیبان او در المپیک داشت و گفت: زارع پشتکار خوبی داشته و حالا شرایط به گونه‌ای است که همه می‌گویند او باید در المپیک اول باشد. خانواده‌ای دارد که بیرون از اردوها حمایت می‌کنند. او در آینده خیلی حرف‌ها خواهد داشت. طاها آکگول و جنو پتریاشویلی هنوز کشتی‌گیر خوبی هستند و اگر زارع اشتباه کند، تلافی کردن آن سخت است. بچه‌های ما نباید اشتباه کنند. ما تیم یکدلی داریم. انتهای پیام /