سه‌شنبه 17 مهر 1403

کتابخانه مرکزی اسفراین گشایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کتابخانه مرکزی اسفراین گشایش یافت

بجنورد _ ایرنا_ کتابخانه مرکزی اسفراین، از مصوبات سفر سال 91 رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، پس از هشت سال انتظار در پنجمین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز فرهنگی، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتابخانه در فضایی با گستره 2200 مترمربع ساخته شده که بیش از 55 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

حسین فرخنده افزود: 50 میلیارد ریال از اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات سفر رهبری تامین شده و پنج میلیارد ریال نیز برای تکمیل و تجهیز آن از محل اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان شمالی هزینه شده است.

وی گفت: با اجرا و افتتاح این پروژه، فضای کتابخانه ای شهرستان اسفراین با 74 درصد رشد از 2 هزار و 947 متر مربع به پنج هزار و 174 متر مربع افزایش یافته است. وی افزود: طرفیت مخزن این کتابخانه 50 هزار جلد است و همزمان 200 نفر می توانند از سالن های مطالعه آن استفاده کنند. کتابخانه مرکزی اسفراین در حاشیه جنوبی بوستان قائم (عج) اسفراین، مصوبه سفر سال 91 رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی است که امسال با تزریق اعتبارات تکمیلی سفر استانی تابستان گذشته ریاست جمهوری، آماده بهره برداری شد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
کتابخانه مرکزی اسفراین گشایش یافت 2