پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

کتاب، غذای روح انسان و ماندگار ترین رسانه ای است که هیچگاه کهنه نمی شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کتاب، غذای روح انسان و ماندگار ترین رسانه ای است که هیچگاه کهنه نمی شود

مهدیان پور سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی تولدی دوباره برای بهترین و تاثیرگذارترین رسانه است، گفت: کتاب ماندگار ترین رسانه است که هیچ گاه کهنه نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ اکرمی معاون سیاسی اجتماعی استاندار مرکزی عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با اشاره به تقارن هفته کتاب با هفته بسیج، گفت: متاسفانه حال و روز کتابخوانی در کشور ما خوب نیست و چه نهادی بهتر از بسیج که همانند سایر عرصه ها، با ورود خود به این عرصه کمک حال دستگاه های مسئول باشد تا نهضت کتابخوانی در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه معجزه پیامبر اسلام کتاب است، افزود: قرآن تنها معجزه ای است که به صورت کتاب است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه کتاب در دین اسلام است. اکرمی تصریح کرد: هر کسی مسئول است و دلش برای کتابخوانی می سوزد، برای بهبود وضعیت آن تلاش کند. باید پژوهشگران عرصه کتاب در مورد علت عدم استقبال از کتاب تحقیق کنند و راه حلی برای افزایش مطالعه ارائه دهند. آیا کمبود کتابخانه باعث کتاب نخواندن شده است؟ یا قیمت بالا و یا عدم احساس نیاز به کتاب؟ معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر کتاب نباشد روح انسان پژمرده شده و به مرور می میرد، گفت: انسان موجودی چند بعدی است و همانگونه که جسم او به غذا نیاز دارد تا زنده بماند روح او نیز نیاز به تغذیه دارد و تغذیه روح، کتاب است. لذا بایستی برای تغذیه روح انسان ها برنامه ریزی کرد. امیدواریم روزی فرا برسد تا ایرانیان کتابخوانی را جزئی از زندگی خود بدانند. کتاب ماندگار ترین رسانه ای است که هیچگاه کهنه نمی شود مهدیان پور سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی تولدی دوباره برای بهترین و تاثیرگذارترین رسانه است، گفت: کتاب ماندگار ترین رسانه است که هیچ گاه کهنه نمی شود. وی افزود: آنچه که برای فعالین حوزه کتاب باعث مباهات است، اقدام و عملی است که در حوزه ترویج کتاب انجام می شود. کتاب به عنوان یکی از مولفه های تمدنی ایران در گذشته بوده است و در آینده نیز همینطور خواهد بود. سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی تاکید کرد: صرف اینکه کتابخانه ای بیشترین امانت کتاب را داشته باشد باعث نمی شود که آن را کتابخانه پویا بدانیم بلکه کتابخانه ای که در تمامی ابعاد جامعه برای مخاطبانش برنامه داشته باشد به عنوان کتابخانه پویا معرفی می شود. در پایان این مراسم از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی و کتابداران برتر تقدیر به عمل آمد. انتهای پیام