سه‌شنبه 1 آبان 1403

کدخدایی: برای قانونگذاری باید نظرات مردم را جویا شویم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کدخدایی: برای قانونگذاری باید نظرات مردم را جویا شویم

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در مراجع قانون گذاری نظرات مردم را در کارشناسی مقررات کمتر مشاهده می کنیم.

عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در مراسم اختتامیه رویداد رقابت ایده نگاری الزامات حقوقی تجمعات و اعتراضات در نظام جمهوری اسلامی ایران که در سالن همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: صحبت درباره موضوع این رویداد زیاد است و بخشی از آن را ارائه کنندگان و بخشی را داوران گفتند. در بسیاری از مواقع ما در بحث قانون گذاری و شناسایی مسائلی که نیازمند قانون گذاری است در ابتدا راه هستیم.

وی ادامه داد: در مراجع قانون گذاری نظرات مردم را در کارشناسی مقررات کمتر می بینیم.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در خصوص اعتراضات که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده بویژه بعد از دوران ستم شاهی کشور دوران آزادی را سپری می‌کنیم لذا باید در این مسئله بیشتر کنکاش شود. ایده پردازی باید از سمت دانشجویان و کارشناسان باشد و این رویداد‌های علمی که تعدادش کم است باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در اصول قانون اساسی امر به معروف و حفظ آزادی‌ها با رعایت تمامیت ارضی و اصول 24، 25 داریم، افزود: دوستان مطرح کردند که ایده‌هایی که در این رویداد ارائه می‌شود باید قابلیت اجرا داشته باشد، چون آرمان‌ها در قانون اساسی تعریف شده و باید بر روی زمین آن ایده‌ای که قابلیت اجرا دارد مطرح شود تا برای آینده کشور موثر باشد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس