یک‌شنبه 15 مهر 1403

کرونا توسعه پارک های محله ای یاسوج را متوقف کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کرونا توسعه پارک های محله ای یاسوج را متوقف کرد

فرماندار بویراحمد در خصوص ضرورت توجه به پارک های محله ای در شهر یاسوج توضیحاتی داد و گفت: از توسعه پارک های محله ای حمایت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه ترافیک، آسیب های اجتماعی، مهاجرت به شهرها و همچنین مشکلات شهرنشینی ضرورت توسعه پارک ها را دوچندان کرده است و شهروندان باید در فضایی آرام اوقاتی مناسبی را بگذرانند که توسعه پارک های محله ای می تواند کمک مهمی به آرامش شهروندان در سطح یک شهر باشد.

شهر یاسوج، شهری مهاجرپذیر است و هر ساله شاهد حضور مهاجران زیادی از مناطق مختلف استان برای حضور در مرکز استان و بهره مندی از امکانات مختلف رفاهی، درمانی و پزشکی و سایر امکانات هستند.

این مهاجرت ها سبب افزایبش جمعیت می شود و ضرورت خدمات دهی مناسب تر و توجه به نیازهای اولیه آنها در حوزه زیرساخت ها باید در دستور کار باشد، یکی از مطالبات مهم که باید در کنار سایر موضوعاتدیده شود توجه به ایجاد پارک های محله ای است هرچند این ضرورت مهم به دلیل ضعف زیرساخت ها نتوانسته است مطالبات شهروندان را برآورده کند و سبب گلایه آنها شده است.

عدم توزیع مناسب امکانات در پارک های محله ای شهر یاسوج و تمرکز امکانات پارک ها در یک نقطه از شهر سبب مشکلات مختلفی از جمله ترافیک، خطر تصادف، افزایش استهلاک خودروها و همچنین ایجاد هزینه های بیشتر برای شهروندان شده است که توسعه امکانات، تجهیز پارک های محله ای و پیگیری مطالبات شهروندان توسط شهردای و اعضای شورای شهر یاسوج باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس در واکنش به مشکلات پارک های محله ای در شهر یاسوج گفت: پارک های محله ای در حوزه تخصصی شهردار است و باید مورد توجه قرار گیرد، اما این پارک های تاثیرات زیادی در فرهنگ شهری، ترافیک شهری و نشاط شهری دارند.

مهدوی مطلق با بیان اینکه پارک های فعلی بیشتر در بستر رودخانه بشار تمرکز دارند، گفت: از سال 98 تا امروز علت وقفه بخشی از کارها در حوزه شهری موضوع کرونا بود و پارک های محله ای هرچند در حوزه شهرداری است اما فرمانداری می تواند فرایند ایجاد پارک محله ای را تسهیل و حمایت کند، این حمایت شامل رفع معارضات، توجه به زیر ساخت ها، هماهنگی بین بخشی ادارات است بنابراین سیاست گذاری ها و هماهنگی ها وظیقه فرمانداری است.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از وقفه های شکل گرفته در حوزه پارک ها محله ای به علت کرونا بوده است زیرا پارک های شهرداری به صورت عام مسدود بوده است تا تجمع شکل نگیرد، گفت: از ایجاد پارک ها محله ای حمایت می کنیم و نقاطی که برای پارک های محله ای ایجاد شده است بر اساس پراکنش جغرافیایی شهر مناسب است و نیازبه پیگیری هایی دارد که از مجموعه شهرداری دنبال شود و فرمانداری هماهنگی بین دستگاه ها را انجام می دهد و آماده همکاری است.

مهدوی مطلق گفت: یکی از موضوعاتی که با شهرداری دنبال می شود پیش برد موضوع توسعه پارک های محله ای است.

انتهای پیام /