سه‌شنبه 17 مهر 1403

کرونا پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی را کاهش داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی را کاهش داد

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: این مرکز آموزش عالی به علت شیوع ویروس کرونا و همچنین کمبود فضای آموزشی، خوابگاهی و تخت تنها 150 دانشجو را در سال تحصیلی جدید پذیرش کرده است.

دکتر حبیب صفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و درخواست آنان دانشجو معلم جذب می کند، در سال تحصیلی جاری 50 دانشجوی دختر و 100 دانشجوی پسر در دو پردیس جذب شدند.

وی افزود: این دانشجویان در پنج رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته های زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، علوم تربیتی، مشاوره، آموزش ابتدایی در این مرکز آموزش عالی جذب شدند.

دانشگاه فرهنگیان به علت نبود فضای آموزشی و اساتید عضو هیات علمی امسال رشته جدیدی نیز ایجاد نکرده است.

پارسال نیز این دانشگاه سهمیه 700 نفری برای جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی را داشت اما، به علت نبود فضای آموزشی تنها 257 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته های زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، علوم تربیتی، مشاوره، آموزش ابتدایی پذیرش کرد.

به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به علت نبود فضای آموزشی، خوابگاهی و سلف و سرویس و سایر زیر ساخت ها نتوانسته است در سال های گذشته و همچنین سال تحصیلی جدید سهمیه مشخص شده را جذب کند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در ادامه گفت: هم اکنون هزار و 176 دانشجو معلم در 2 پردیس دختران و پسران این دانشگاه خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند.

سالانه در این استان 900 تا 1100 نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و به استخدام آموزش و پرورش دربیاورد اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

خراسان شمالی 180 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 2 هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

در این استان بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*