یک‌شنبه 15 مهر 1403

کسب رتبه اول علمی در منطقه از سوی ایران با 78 هزار سند بین‌المللی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کسب رتبه اول علمی در منطقه از سوی ایران با 78 هزار سند بین‌المللی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورضمن خوش‌آمد گویی به دانشجویان بین‌الملل؛ هفته وحدت را به همه مسلمان جهان تبریک گفت و پیامبر اسلام را نماد مهربانی در بشریت خواند. وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پنج اولویت در دستور...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورضمن خوش‌آمد گویی به دانشجویان بین‌الملل؛ هفته وحدت را به همه مسلمان جهان تبریک گفت و پیامبر اسلام را نماد مهربانی در بشریت خواند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پنج اولویت در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها مرجعیت و دیپلماسی علم و فناوری است. ما حضور شما عزیزان را در راستای تحقق این دیپلماسی می‌دانیم.

وی افزود: در ایران فرهنگی داریم که طبق آن وقتی میهمان وارد خانه ای می‌شود رزقش را با خود می‌آورد و ما میهمان را صاحب خانه می‌دانیم.

زلفی‌گل به فرهنگ غنی ایرانیان اشاره کرد و گفت: ما در ایران صاحب فرهنگی هستیم که شهروندان ما حاضر نیستن به یک مورچه آسیب بزنند و فرهنگ ما، فرهنگ مدارا و محبت است. همان طور که مولوی شاعر ایرانی میگوید از محبت خارها گل می‌شود و همچنین سعدیمی‌گوید بنی آدم اعضای یکدیگرند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: ایران ما مهد علم، فرهنگ، محبت و مدارا است و بسیار خوشحالیم که میزبانتان بودیم و شما رزق و روزی به کشور ما آوردید.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در زمینه علمی گفت: اکنون در کشور ما دانشمندان زیادی وجود دارند. پیش از انقلاب دوره دکتری نداشتیم و دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند اما اکنون بیش از 5000 دانشجوی دکتری می‌پذیریم که اینها از برکت انقلاب است.

زلفی‌گل گفت: در سال 2021 بیش از 78 هزار سند علمی با نام ایران منتشر شده و کشور ما توانسته رتبه اول علمی در منطقه را، با اختلاف بیش از 10هزار سند علمی با رقیب خود کسب کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: از 78هزار سند ملی بین‌المللی بیش از 35 درصد آن با مشارکت دانشجویان بین‌الملل بوده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب یک مجله علمی نداشتیم الان 400 مجله علمی تحت نمایه بین المللی داریم و همه اینها نشانگر آن است که علی‌رغم همه محدودیت ها وقتی انسان استقلال داشته باشد می‌تواند به خواسته‌هایش برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتبار مدارک دانشگاهی ایران گفت: در بحث علم و فناوری تمام تلاش خود را می‌کنیم که استاندارها در حد بین‌المللی باشد.

زلفی‌گل در آخر برای حاضرین دعای خیر کرد وخطاب به دانشجویان بین‌الملل گفت: امیدواریم از جمهوری اسلامی خاطرات خوشی داشته باشید و برای شما آرزوی سلامتی و توفیق داریم.

وی با اشاره به حدیث اهل‌بیت افزود: ارزش علم به انتشار آن است؛ به هر مقام و جایگاهی رسیدید از دانش و علم خود به بشریت سود برسانید. دانشمندان و عالمان متعلق به کل جامعه بشریت هستند و نباید آن ها را در مرزهای جغرافیایی محصور و محدود کرد.