سه‌شنبه 17 مهر 1403

کسب رتبه 4توسط بورس یزد در سال گذشته / رشد 36درصدی ارزش معاملات در فروردین امسال

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کسب رتبه 4توسط بورس یزد در سال گذشته / رشد 36درصدی ارزش معاملات در فروردین امسال

ابوترابی، سرپرست بورس منطقه ای از کسب رتبه چهار بورس یزد در سال 1400 در میان بورس های منطقه ای خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن ابوترابی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه مجموع ارزش معاملات بورس یزد در سال گذشته بیش از382هزار میلیارد تومان بوده اظهار داشت: این میزان نسبت به ارزش معاملات در سال 1399 حدود 52 درصد کمتر شده که این کاهش به علت شرایط حاکم بر تمامی بورس های کشور بوده و مختص به استان یزد نبوده است.

وی ادامه داد: بورس منطقه ای یزد در سال1400 در بین بورس های منطقه ای کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که این موضوع نشان از جایگاه ویژه یزد در بین بورس های کشور است.

ابوترابی با اشاره به اینکه در سال گذشته2شرکت یزدی وارد بورس شده و باعث شد در حال حاضر 16شرکت یزدی در بورس حاضر باشند تصریح کرد: حجم معاملات یزدی ها نیز در سال 1400به بیش 16هزار میلیارد واحد کاهش یافت که این اعداد و کاهش آن می تواند گویای حال بورس ایران در سال1400باشد.

سرپرست بورس منطقه ای یزد با بیان اینکه ارزش معاملات بورس یزد در فرودین 1401 بیش از 9میلیارد بوده ابراز داشت: بورس یزد در فرودین 1401 از لحاظ حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از 36درصد رشد روبه رو بوده است.

وی در مورد مهمترین مشکل حال حاضر بورس یزد نیز خاطرنشان کرد: تالار بورس یزد در سال83افتتاح، اما پس از تفکیک سازمان بورس به شرکت بورس، سیاستهای شرکت به این سمت رفت که تالار بورس یزد جمع اوری که این موضوع باعث شد شرکت های کارگزاری در دو دفتر جداگانه و برخی نیز در دفاتر سطح شهر مستقر شوند که این موضوع عامل ایجاد مشکلاتی برای بورس یزد شده است.

ابوترابی ادامه داد: در صورت موافقت و همراهی سازمان بورس، اداره کل اقتصاد دارایی و استاندار مبنی بر راه اندازی مجدد تالار بورس در یزد به طور قطع به علت اجماع کارگزاری ها و نظارت بیشتر بر آنها این موضوع عامل رونق بیشتر بورس یزد خواهد شد.

سرپرست بورس منطقه ای یزد با اشاره به اینکه شرایط فعلی بورس یزد که کارگزاری ها در دوفتر جداگانه و بعضا خارج از این دو دفتر مشغول هستند عاملی برای سو استفاده عده ای سود جو می تواند باشد خاطرنشان کرد: متمرکز نبودن کارگزاری ها باعث شده برخی از شرکت های غیر قانونی سبد گردانی در سطح شهر ایجاد که این موضوع نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام / ک