سه‌شنبه 17 مهر 1403

کسی را مثل تو ندیدیم آندرس / سایت فیفا در تسخیر اینیستا: هری پاتر با جاروی جادویی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کسی را مثل تو ندیدیم آندرس / سایت فیفا در تسخیر اینیستا: هری پاتر با جاروی جادویی

سایت فیفا صفحه اول خود را به ستایش از آندرس اینیستا اختصاص داد. ستاره اسپانیایی که دیروز با فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آندرس اینیستا دیشب با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در چهل سالگی به فوتبال خداحافظی می‌کند. از لحظه انتشار این ویدیو سیل واکنش‌ها با بازنشستگی این ستاره سابق بارسا و اسپانیا به راه افتاده است.

سایت فیفا امروز صفحه اول خود را به ستایش از اینیستا اختصاص داد و از او به عنوان یکی از مهمترین فوتبالیستهای تاریخ یاد کرد. سنگ تمام گذاشتن فیفا برای آندرس در رسانه‌های مختلف بازتاب داشت.

فیفا در شروع یادداشت خود به یک توییت اشاره کرد که اینیستا سه سال پیش منتشر کرده بود. آندرس عکسی از کارت عضویت خود در بارسلونا را منتشر کرد و نوشت:" 25 سال پیش یکی از مهمترین قدمهای زندگی‌ام را برداشتم و در لاماسیا عضو شدم. ماجرایی خاص و خارق‌العاده‌ام در بارسلونا از آن روز شروع شد".

سایت فیفا به یکی از مهمترین تصمیمهای فوتبالی اینیستا اشاره کرد. زمانی که در سال 2007 رقیب بزرگ بارسا، رئال مادرید از راه رسید و حاضر بود هر طور شده و حتی با پرداخت بند فسخ گران‌قیمت قرارداد اینیستا او را جذب کند. ولی آندرس به عنوان پسر وفادار بارسلون به پیشنهاد وسوسه‌انگیز رئال نه گفت و اسطوره بارسا شد.

فیفا سپس به دوران درخشش اینیستا در عصر طلایی فوتبال ملی اسپانیا می‌پردازد. زمانی که او در اتریش با لاروخا قهرمان اروپا شده و در نهایت با به ثمر رساندن تک‌گل اسپانیا در فینال جام جهانی 2010 کشورش را قهرمان جام جهانی کرد.

اینیستا بعد از پیروزی 4-0 بارسا مقابل رئال مادرید در برنابئو سومین بازیکن تاریخ بارسا شد که هواداران رئال در خانه خودشان او را ایستاده تشویق کردند. آندرس حالا بت بارسا و اسپانیا بود و همه از او با لقب دُن آندرس یاد می‌کردند.

اینیستا آمارهای خارق‌العاده‌ای در کارنامه‌اش دارد. برای مثال او تنها فوتبالیست تاریخ این ورزش است که در سه فینال جام جهانی، یورو و چمپیونزلیگ به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده است.

یادداشت ستایش‌آمیز فیفا با این نقل قول از لوئیس انریکه درباره دن آندرس به پایان می‌رسد:" اینیستا مثل هری پاتر است. یک دو سه و اجی مجی لاترجی. تا پلک بزنید او از بازیکن حریف عبور کرده. انگار که سوار دسته جاروی جادوگرها است".

کسی را مثل تو ندیدیم آندرس / سایت فیفا در تسخیر اینیستا: هری پاتر با جاروی جادویی 2
کسی را مثل تو ندیدیم آندرس / سایت فیفا در تسخیر اینیستا: هری پاتر با جاروی جادویی 3
کسی را مثل تو ندیدیم آندرس / سایت فیفا در تسخیر اینیستا: هری پاتر با جاروی جادویی 4