دوشنبه 9 مهر 1403

کشاورزان سمیرم مصرف برق ظهرگاهی خود را محدود کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشاورزان سمیرم مصرف برق ظهرگاهی خود را محدود کنند

اصفهان - ایرنا - مدیر امور برق شهرستان سمیرم از کشاورزان و باغداران این منطقه خواست در مصرف ظهرگاهی برق چاه‌های آب صرفه‌جویی کنند.

اکبر ترابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف برق در سایر نقاط استان اصفهان در گرمترین ساعت‌های روز افزایش می‌یابد اما در سمیرم از همان ساعات ابتدایی بامداد موتور چاه‌های کشاورزی روشن می‌شود و مصرف برق را بالا می‌برند.

به گفته وی، رنگ قرمز سمیرم در نقشه برق کشور نشان از مصرف بالای این خطه وسیع و کشاورزی است که نشان می‌دهد، صرفه‌جویی و خودداری از روشن کردن موتورهای چاه آب بین ساعت های 12 تا 16 ضروری است.

مدیر امور برق سمیرم به نقل از مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت که مشترکان بخش کشاورزی که دارای چاه آب (تعرفه سه الف) هستند، می‌توانند با خاموش کردن موتور چاه آب خود در محدوده زمانی 12 تا 16 روز از 15 خرداد تا نیمه شهریور ماه برای مصرف نکردن برق در این بازه پاداش دریافت کنند.

ترابی گفت: تعرفه برق این مشترکان علاوه بر پاداش تا 20 ساعت رایگان محاسبه می‌شود.

به گفته مدیر اموربرق سمیرم، مشترکان صنایع جانبی کشاورزی مانند مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌داران و سردخانه‌داران نگهداری محصولات و تولیدات کشاورزی اگر در همان محدوده زمانی یا دست کم در ساعت‌های 13 تا 15، مصرف برق خود را حداقل 10 درصد کاهش دهند، پاداش می‌گیرند.

وی یادآور شد: یکهزار و 309 مورد مجوز برق کشاورزی در این شهرستان صادر شده که عمده آنها مربوط به چاه‌های آب کشاورزی برق‌دار شده در سال‌های گذشته و سال جاری است.

ترابی به وجود عمده باغ‌های شهرستان سمیرم در بخش‌های پادنا و پادنای بزرگ اشاره کرد و از کشاورزان و بهره برداران این بخش در روستاها و آبادی‌های این بخش‌ها خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.

امور برق سمیرم دارای 11 هزار و 612 مشترک خانگی، 10 هزار روستایی، 710 مشترک دولتی، 194 انشعاب صنعتی، یکهزار و 305 مورد کشاورزی و 2هزار و 29 اشتراک در سایر بخش‌ها و مصارف است.

شهرستان سمیرم با اشتغال 90 درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری، دارای 19 هزار هکتار باغ و 15 هزار هکتار زمین زراعی است.

این منطقه دارای سه دستگاه پست 20/63 کیلو ولت و 11 هزار و50 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و 920 دستگاه ترانسفورماتور است.

همه 120 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان از انرژی برق بهره مندند.

این شهرستان در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان و ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*