جمعه 14 اردیبهشت 1403

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / شکست محمدی و عبدی در نیمه‌نهایی + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / شکست محمدی و عبدی در نیمه‌نهایی + فیلم

نمایندگان اوزان 63 و 77 کیلوگرم ایران با شکست سنگین مقابل حریفانی از ژاپنی و قرقیزستان از رسیدن به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا بازماندند.

در ادامه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2024 در بیشکک پایتخت قرقیزستان، ایمان محمدی دارنده مدال طلای امید‌های جهان و 2 طلای آسیا در دیدار نیمه نهایی مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین 11 بر 4 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

محمدی در شرایطی که تا 2 دقیقه مانده به پایان مبارزه 4 بر یک پیش بود در خاک حریف ژاپنی نشست و 3 مرتبه متوالی بارانداز خورد و 7 بر 4 عقب افتاد تا کار او برای جبران نتیجه سخت شود. او در ادامه 4 امتیاز دیگر نیز از دست داد تا در نهایت 11 بر 4 شکست بخورد. محمدی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه 9 بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد.

در وزن 77 کیلوگرم، امیر عبدی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه سنگین 12 بر 2 شکست خورد و او نیز راهی رده‌بندی شد. عبدی در این کشتی دو فن 5 امتیازی خورد.

پیش از این پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم راهی فینال شد. ناصر علیزاده در 87 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم، دیگر نمایندگان ایران در 5 وزن نخست هستند که تا دقایقی دیگر به مصاف رقبای خود می‌روند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی