چهارشنبه 4 مهر 1403

کشت آزمایشی تأمین علوفه مورد نیاز دام / برداشت چغندر علوفه‌ای پاییزه در رشتخوار آغاز شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کشت آزمایشی تأمین علوفه مورد نیاز دام / برداشت چغندر علوفه‌ای پاییزه در رشتخوار آغاز شد

اعظمی با تاکید بر برنامه ریزی جهت تامین علوفه مورد نیاز دام در رشتخوار گفت: کشت آزمایشی چغندر علوفه‌ای پاییزه در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی رشتخوار انجام و کار برداشت این محصول هم اکنون در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: برداشت چغندر علوفه ای پاییزه از سطح یک هکتار از اراضی مزرعه نمونه آتان قدس رضوی رشتخوار آغاز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی هرچه بیشتر در راستای تامین علوفه دام دامداران در رشتخوار اظهار داشت: برداشت محصول چغندر علوفه ای پاییزه با توجه به تامین نیاز علوفه دام شهرستان به صورت آزمایشی با چهار رقم جهت مقایسه عملکرد در تاریخ سیزدهم مهرماه 1399 در سطح یک هکتار کشت گردیده بود، باتوجه به خشکسالی امسال و کاهش نزولات جوی در زمستان و بهار، سطح سبز مزرعه و عملکرد مطلوبی دارد.

اعظمی در ادامه با اشاره به شرایط خشکسالی های اخیر و مشکلات پیش آمده تامین خوراک دام برای دامداران، بیان داشت: همین چهار رقم نیز در سال زراعی گذشته به صورت کشت بهاره انجام گرفت، که ارقام کشت شده از نظر عملکرد، درصد عیار و درصد ماده خشک مورد مقایسه قرار گرفت که در نهایت نتیجه آن نیز مورد تایید مرکز تحقیقات و اداره محترم ترویج سازمان واقع شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار یادآور شد: جهت ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران منطقه در رشتخوار و شهرستان خواف با هماهنگی اداره ترویج شهرستان کارگاه آموزشی روز مزرعه چغندر پاییزه در محل مزرعه آستان قدس رشتخوار نیز برگزار شد که مورد استقبال کلیه کشاورزان در سطح این دو شهرستان قرار گرفت. انتهای پیام /