دوشنبه 2 مهر 1403

کشف بیش از یک میلیارد تومان ادکلن قاچاق در بازار تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشف بیش از یک میلیارد تومان ادکلن قاچاق در بازار تهران

سرهنگ "کارآگاه افشاری" گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای قاچاق خارجی در ساختمانی در پامنار تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و توزیع می‌نماید.

وی افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص گردید محل یک ساختمان 6 طبقه که به عنوان دفتر اداری و انبار مورد استفاده قرار گرفته بوده که کالا‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نگردیده و مشاهده می‌نمایند مقادیر انبوهی کالا از نوع ادکلن خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته می‌باشد و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می‌باشد.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل: تعداد 538 عدد ادکلن خارجی قاچاق محصول کشور ایتالیا و فرانسه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

سرهنگ افشاری بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 1.5 میلیارد تومان اعلام کرده اند، افزود: مصرف کنندگان دارو‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند.

وی از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.