جمعه 1 تیر 1403

کشف 5 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرری

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کشف 5 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای پزشکی در جنوب تهران شدند. وی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شهرری تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای پزشکی در جنوب تهران شدند.

وی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شهرری تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌نماید.

سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نگردیده و مشاهده می‌نمایند مقادیر انبوهی کالا‌های پزشکی از نوع انسمان مخصوص زخم‌های مزمن در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته می‌باشد و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می‌باشد.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل: تعداد 108.367 قلم پانسمان مخصوص زخم‌های مزمن ساخت ایتالیا که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 5 میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: مصرف کنندگان دارو‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند.