شنبه 16 تیر 1403

کشف 7 میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشف 7 میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در دولت‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی را توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌کردند.

وی افزود: ماموران این پلیس محل را بازرسی کردند که مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده و مشاهده می‌کنند مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع رنده، جاادویه‌ای، کتری و قوری، سرویس قابلمه، کارد چنگال، فلاسک چای و دیگر لوازم آشپزخانه در محل دپو که در استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل تعداد 15 هزار قلم انواع لوازم آشپزخانه محصول کشور چین بوده که سوله انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از هفت میلیارد تومان اعلام کردند، اضافه کرد: قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه می‌شود در همین راستا از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 و یا 09999871392 تماس بگیرند.