سه‌شنبه 17 مهر 1403

کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی فروش عتیقه تقلبی در گلستان و چند خبر کوتاه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی فروش عتیقه تقلبی در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی با فروش عتیقه‌جات تقلبی، جریمه بیش از 510 میلیون ریالی 23 واحد نانوایی متخلف در کلاله و دستگیری 2 سارق و یک مالخر در رامیان از جمله اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است.

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری اعضای باند چهار نفره فروش عتیقه جات تقلبی و اعتراف متهمان به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری از این طریق خبر داد و گفت: متهمان که اهل استان خراسان شمالی هستند، طعمه‌های خود را در گلستان و مازندران شناسایی کرده و به بهانه فروش تعداد زیادی سکه و اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب با آنان قرار ملاقات حضوری می‌گذاشتند.

سرهنگ سعید دادگر افزود: در این قرارها، متهمان با نشان دادن 2 عدد سکه واقعی، اعتماد مال باختگان را جلب کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفتی وجه نقد، تعداد زیادی سکه و عتیقه جات تقلبی به آنان فروخته و از محل متواری می‌شدند.

**

محمد ابراهیمی تودرواری سرپرست فرمانداری کلاله گفت: از ابتدای امسال تاکنون 268 مورد بازدید توسط بازرسان آرد و نان از خبازی‌های شهرستان صورت گرفت که 23 پرونده تخلف با مبلغ جریمه 510 میلیون و 674 هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

**

سرهنگ ابوالفضل وزیری فرمانده انتظامی رامیان از دستگیری 2 سارق حرفه ای و یک نفر مالخر در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان به 14 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

**

سرپرست مرکز بهداشت کلاله گفت که با ابلاغ معاون وزیر بهداشت، غربالگری مرحله سوم بیماری کووید 19 برای غربالگری گروه‌های مختلف سنی با اولویت سالمندان، کودکان و زنان باردار و افراد در معرض خطر و ارائه خدمات ضروری به صورت حضوری و غیرحضوری به آنها توسط پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت این شهرستان آغاز شد.

رشید آتا افزود: این مرحله از طرح غربالگری نیز همانند دو مرحله قبل به صورت تلفنی انجام و تمامی اطلاعات و خدمات ارائه شده در سامانه ناب ثبت می‌شود.

**

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر از درحال احداث بودن 2 پروژه آموزشی و یک پروژه ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون آزادشهر 22 آموزشگاه تخریبی دارد.

قربانعلی بذرافشان بابیان اینکه پنج فضای آموزشی در آزادشهر 2 شیفت اداره می‌شود که برای تک شیفت کردن آنها نیاز به ساخت پنج مدرسه جدید داریم، از نیکوکاران خواست برای برطرف کردن کمبود فضای آموزشی، یاریگر آموزش و پرورش این شهرستان باشند.

*س_برچسب‌ها_س*