سه‌شنبه 8 آبان 1403

کلنگ ساخت یک مدرسه در قم توسط وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کلنگ ساخت یک مدرسه در قم توسط وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد

قم - ایرنا - کلنگ ساخت دبیرستان امام رضا (ع) عصر چهارشنبه با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در منطقه پردیسان شهر قم به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، با تبریک میلاد با سعادت بانوی کریمه اهل بیت (ع) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: به نیابت از جامعه فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان از افراد نیکوکار که در امر مدرسه‌سازی یاریگر این وزارتخانه هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

یوسف نوری همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: شکوفایی تمدن اسلامی در آموزش و پرورش شکل می گیرد و لازم است که در این مسیر گام برداریم و بهترین جا برای این کار، مدارس خیرساز است.

استاندار قم نیز در این آیین، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و شروع دهه کرامت اظهار داشت: استان قم به واسطه مردمان خوبی که دارد، هم خودشان در امر خیر مدرسه سازی مشارکت دارند و هم زمینه ای را برای حضور سایر افراد نیکوکار در این عرصه فراهم کرده اند.

سید محمدتقی شاهچراغی با سپاسگزاری از خیران مدرسه ساز تاکید کرد: در استان قم، یکی از اساسی ترین و ضروری ترین نیازهای ما «مدرسه» است، که امیدوار هستیم که این اتفاق مبارک تداوم داشته باشد.

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که دولت هم در ساخت و هم در تجهیز این مدارس، استان قم را یاری کند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبستان شهید مهدی هِندویان (شماره 5) دوره اول، در خیابان شهید محمد فراشاهی شهر قم که جزو مدارس خیرساز است، افتتاح شد.

احمدرضا اجتهادی افزود: بانی زمین این مدرسه زنده یاد حاج حسینعلی شفیعی ورزنه و بانی ساخت بنای آن زنده یاد حاج احمد هندویان بودند که مساحت زمین این مدرسه 3 هزار و 647 متر مربع و زیربنای آن 2 هزار و 160 متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه 12 باب کلاس، چهار باب سالن و کارگاه آموزشی و 11 باب اتاق اداری و جانبی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، درباره کلنگ زنی مدرسه دبیرستان 15 کلاسه امام رضا (ع) در محله یک منطقه پردیسان شهر قم توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: بانی زمین این مدرسه حاج ابوالفضل استاد است.

وی با بیان اینکه سازه این مدرسه بتنی است، افزود: این مدرسه در سه طبقه با چهار باب آزمایشگاه و کارگاه آموزشی در زمینی به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع با زیربنای 2 هزار و 923 متر مربع ساخته خواهد شد.

«منطقه پردیسان» در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 هجری خورشیدی توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده است.

زیارت بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) و شرکت در آیین افتتاح دبستان شهید مهدی هندویان (شماره 5) دوره اول؛ در بلوار 15 خرداد، خیابان شهید محمد فراشاهی در شهر قم از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در این سفر بود.

برچسب‌ها

کلنگ ساخت یک مدرسه در قم توسط وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد 2
کلنگ ساخت یک مدرسه در قم توسط وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد 3