سه‌شنبه 10 مهر 1403

کمبود سرانه ورزشی خمینی‌شهر تا چهار سال آینده جبران می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمبود سرانه ورزشی خمینی‌شهر تا چهار سال آینده جبران می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر گفت: بخشی از کمبود سرانه ورزشی این منطقه با افتتاح و بهره برداری اماکن جدید تا چهار ساله جبران می‌شود.

عباس مرادیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه ورزشی خمینی‌شهر 29 سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر است و برای رسیدن به میانگین کشوری این شاخص یعنی نیم متر به ازای هر نفر، حدود همین میزان فضای ورزشی موجود را باید در سال‌های آینده احداث و تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ورزشی، مربوط به همگان و ضامن سلامتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: اعتبارات استانی و ملی برای ایجاد فضاهای ورزشی جدید چندان کافی نیست، بنابراین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این امر ضروری است.

رییس ورزش و جوانان خمینی‌شهر، استفاده از قابلیت‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی و بویژه خیران ورزشیار را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر سه مجموعه ورزشی با مشارکت نیکوکاران احداث و تکمیل شد و امیدواریم مشارکت خیرخواهانه در ورزش روز به روز افزایش یابد.

مرادیان یادآور شد: تراکم جمعیتی شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان اصفهان بالاست، لذا افزودن مجموعه‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها در شهرستان را بطور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

به گفته وی، آموزش و پرورش، بسیج، سپاه و شهرداری از جمله نهادهایی هستند که برای جبران کمبود زیرساختی، باید در موضوع ورزش و زیرساخت‌ها بیش از گذشته وارد عمل شوند.

شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت و 22 هزار ورزشکار سازمان یافته در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اکنون 564 مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با 250 و سالن رزمی با 105 و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با 2 مورد است.

بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد.

سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به 0.365 متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال 92، حدود 1.11 برابر رشد داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*