جمعه 28 اردیبهشت 1403

کنترل کرونا در قزوین بدون احساس وظیفه همگانی میسر نمی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کنترل کرونا در قزوین بدون احساس وظیفه همگانی میسر نمی شود

قزوین - ایرنا - جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین از افزایش میزان مرگ و میر بیماران کرونایی خبر داد و گفت: کنترل این ویروس در سطح این استان بدون احساس وظیفه همگانی مسیر نمی شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی توجهی به موضوعات بهداشتی در بین مردم خیلی بیشتر شده و به هیچ وجه مطلوب ارزیابی نمی شود و باید اقدامات اساسی تری صورت گیرد.

وی یادآورشد: سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در سطح استان قزوین بدون احساس وظیفه و همکاری همه جانبه در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها کنترل نمی‌شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاه‌هایی اجرایی باید دقت داشته باشند تا دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در زیر مجموعه‌شان به خوبی رعایت شود.

به گفته وی، سهل‌انگاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در رعایت نکات بهداشتی پذیرفتنی نیست و به عنوان تخلف اداری بررسی و برخورد می‌شود.

حبیبی افزود: ارائه خدمات برخط در بستر دولت الکترونیک توسط دستگاه‌های اجرایی استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین تاکید کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به این ویروس در استان، محدودیت فعالیت واحدهای صنفی تا 2 هفته در قزوین تمدید می‌شود و در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور آنان در اجتماعات، مجبور به ادامه و اعمال محدودیت‌های بیشتر خواهیم شد.

وی با اشاره به نظارت بیشتر مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط فرمانداران، تاکید کرد: هم اکنون وضعیت این بیماری در استان به مرز هشدار رسیده و از همه شهروندان انتظار داریم تا ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، رعایت مسایل بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورده تا سلامت خود و سایر شهروندان را به خطر نیاندازند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده به مدت 2 هفته محدودیت فعالیت‌های صنوف مختلف بیشتر شده و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت مورد کنترل قرار می‌گیرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*