چهارشنبه 4 مهر 1403

کیانوش عیاری: می‌خواستیم «87 متر» را به پلتفرم‌ها واگذار کنیم، به‌خاطر مسائل مالی نشد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کیانوش عیاری: می‌خواستیم «87 متر» را به پلتفرم‌ها واگذار کنیم، به‌خاطر مسائل مالی نشد

کیانوش عیاری روایت می‌کند که قرار بود با همراهی تلویزیون سریال «87 متر» را به پلتفرم‌ها ارائه دهیم، به همین خاطر آن را از 43 قسمت به 35 قسمت رساندیم و همین کاهش تعداد قسمت هم می‌تواند مخاطبان را جذب کند.

ماهرخ عباسپور: یکی از سریال‌هایی که بیشتر از متن با حاشیه همراه بوده، مجموعه «87 متر» کیانوش عیاری است. آن‌قدر خبرهای ضد و نقیض درباره پخشِ این سریال مطرح شد که دیگر کمتر کسی باور می‌کرد این سریال به همین زودی‌ها پخش شود، اما بر اساس گفته عیاری احتمالا این سریال به زودی از تلویزیون پخش می‌شود به بهانه همین موضوع به گفت‌وگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

معمولا فیلمسازها با صداوسیما علی الخصوص مدیران سیما به مشکل برمی‌خورند آیا شما هم چنین چالش را با رییس سیما فیلم تجربه کردید؟

مهدی نقویان، اکنون رییس سیما فیلم است و به معنای واقعی کلمه با ما همراهی کردند. ایشان نه تنها مشکلی برای ما ایجاد نکردند بلکه نهایت همراهی خودشان را با ما انجام دادند، ایشان بدون حاشیه، حسن نیت خودشان به سریال «87 متر» را نشان دادند، حتی تا جایی که من از ایشان خواهش کردم که اجازه دهند من این سریال را به شبکه نمایش‌خانگی واگذار کنم و ایشان پذیرفتند، اما در نهایت و به لحاظ مالی با پلتفرم‌ها به توافق نرسیدیم و ما هم از این تصمیم منصرف شدیم.

همراهی ایشان در مواجهه با پرداخت‌های مالی چگونه بود؟ در واقع ماجرای بدهی سه میلیارد و 500 میلیون تومانی صداوسیما به شما چیست؟

بله یک مقدار بدهی وجود دارد اما مدیران در تلاشند تا این مشکل برطرف شود.

خود سریال چرا در پخش با مشکل همراه است؟ چون آن‌گونه که من می‌دانم این سریال باید دو سال پیش آماده و پخش می‌شد.

تلویزیون به من اعلام کرده که این سریال تا چند هفته آینده پخش خواهد شد. از طرفی هم موقع فیلمبرداری مشکلات موجهی پیش آمد که در خود گروه و میان روابط انسانی بود. از طرفی هم کرونا ادامه کار را برای ما بی‌نهایت دشوار کرده بود و ناچار شدیم فیلمبرداری را متوقف کنیم.

باتوجه به تمام این شرایط شما از ده چه نمره‌ای به سریالتان می‌دهید؟

من گمان می‌کنم که این نمره از نصف کمتر نیست و اتفاقا می‌تواند نظرات مثبت مخاطبان را جلب کند و من هم از این سریال راضی هستم مخصوصا اینکه چون قرار بود این سریال را به پلتفرم‌ها ارائه دهیم آن را از 43 قسمت به 35 قسمت رساندیم و همین کاهش تعداد قسمت هم می‌تواند مخاطبان را جذب کند و این ماجرا هم با حمایت آقای نقویان انجام شد و هر قسمت هم حدود 50 دقیقه است.

در این مسیر غلامرضا الماسی که مدیر فیلم و سریال شبکه یک هستند نیز بسیار همراه ما بودند. من دوسال پیش با آقای الماسی صحبت کردم که یک سریال دیگری برای تلویزیون بسازم که ایشان هم قبول کردند و امیدوارم که بتوانم آن سریال را به تلویزیون ارائه کنم و برای مردم اثر شایسته تولید کنم.

فکر می‌کنید این سریال تا چه اندازه می‌تواند باعث آشتی مردم با صداوسیما شود؟

امیدوارم که یک بخشی از این ماجرا با پخش سریال حل شود، به این خاطر که اثر گیرا است و یک مسئله مهم ملی را مطرح می‌کند که برای مخاطب جاذبه‌های خاص خودش را دارد.

وضعیت بیماری شما در حال حاضر چگونه است؟

در حال حاضر بهتر هستم، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد و برای برطرف شدن این مشکلات به یک دوره طولانی درمان نیاز است.

تصمیم به ساخت فیلم سینمایی جدید هم دارید؟

بله یک فیلم سینمایی است به نام «بازتاب» که امیدوارم مورد تایید ارشاد قرار بگیرد تا من بتوانم کار ساخت آن را شروع کنم.

245245

کد خبر 1961271