سه‌شنبه 3 مهر 1403

گاریدو: شجاعت و آرامش در دربی ضروری است / استقلالی‌ها استایل خاصی دارند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گاریدو: شجاعت و آرامش در دربی ضروری است / استقلالی‌ها استایل خاصی دارند

خوان کارلوس گاریدو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی با تیم استقلال در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: دربی همیشه بازی خاصی است. همان‌طور که خدمت شما عرض کردم، این بازی هم برای طرفداران ما و هم خودمان مهم است. رقیب ورزشی خیلی بزرگ هست که خیلی شور و علاقه را وارد بازی می‌کند. معمولا دربی، بازی خاص و فشرده است و باید ببینیم که چطور باید این بازی را انجام دهیم. از یک طرف اگر بخواهیم به بازی نگاه کنیم فشاری در این بازی وجود دارد و باید ببینیم چطور رقابت کنیم و از طرف دیگر ذهنمان باید آزاد باشد تا بتوانیم بازی خودمان را انجام بدهیم. به نظرم در این سری از بازی‌ها باید تلاش کنیم توازن ایجاد کنیم. توازنی که نیاز به صبر دارد و از طرف دیگر فوتبال موردنیاز را برای برد ارائه دهیم.

او در واکنش به غیبت اورونوف در داربی 104 گفت: این بازیکن در لیست قرار ندارد، چون ریکاوری نشده است. او صددرصد در لیست حضور نخواهد داشت و این چیز زیاد مهمی نیست. اما ایوب در لیست قرار گرفته است.

گاریدو درباره برگزاری بازی دربی در خارج از تهران گفت: بارها این را تکرار کردم. من تازه به پرسپولیس آمده‌ام، اما می‌دانم بازی با تماشاگران در استادیوم خودمان متفاوت است. دوست دارم این لحظات را زندگی کنم اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در استادیوم خودمان بازی کنیم. امیدوارم بتوانیم در استادیوم خودمان مقابل تماشاگران خودمان بازی کنیم. به هر حال ما هرجا که بگویند بازی خواهیم کرد و همچنین باید از افرادی که از ما پذیرایی می‌کنند، تشکر کنیم. باید از مردم شهر سپاسگزار باشیم که در این بازی میزبان ما هستند. همچنین از استادیوم‌ها که سرویس عالی به ما می‌دهند، از طرف باید از استادیوم‌ها تشکر کنیم و از طرف دیگر واقعا دوست داریم در استادیوم خودمان بازی کنیم و امیدوارم یک روز بتوانیم بازی کنیم.

او درباره اینکه تجربه دربی‌های زیادی را دارد، این بازی را چطور می‌بیند، گفت: من شانس این را داشتم که تیم‌های بزرگی را هدایت کنم و بتوانم این بازی مهم را در بعضی کشورهای جهان داشته باشم. می‌دانم که بازی خاصی است. به هر حال دربی یک موضوع اجتماعی است. فکر می‌کنم داخل تیم باید بتوانیم یک توازن بین دو موضوع ایجاد کنیم. باید بتوانیم با همان عشق و علاقه بازی کنیم و صبور باشیم. شجاعت و آرامش ما در این بازی ضروری است. باید بتوانیم در این بازی با صبر بازی کنیم و همان زمان ذهنمان را آزاد کنیم تا فوتبال خودمان را بازی کنیم. این بازی به فشار فوتبال ربط دارد و باید توازنی در این بین ایجاد کنیم.

او درباره اینکه در مورد استقلال چه نظری دارد، گفت: ما قطعا در هر بازی به کارمان اعتماد خواهیم کرد. همیشه حریف مورد احترام ما خواهد بود. این موضوع اکنون وجود دارد که حریف تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد. آنها استایل خاصی دارند و بدون شک مطمئنم بازی سختی خواهد بود. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بازی را ببریم.