یک‌شنبه 8 مهر 1403

گام بزرگ کمیسیون آموزش مجلس برای ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گام بزرگ کمیسیون آموزش مجلس برای ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دیروز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وجود همه فشار‌های دانشگاه آزاد و حضور رئیس این دانشگاه در جلسه کمیسیون، جزئیات طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد بررسی و دو ماده اول آن تصویب شد. در ماده اول دانشگاه آزاد اسلامی در حکم موسسات عمومی غیردولتی تعیین شد و در ماده دوم قرارگرفتن دانشگاه آزاد ذیل صلاحیت دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دیروز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وجود همه فشار‌های دانشگاه آزاد و حضور رئیس این دانشگاه در جلسه کمیسیون، جزئیات طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد بررسی و دو ماده اول آن تصویب شد. در ماده اول دانشگاه آزاد اسلامی در حکم موسسات عمومی غیردولتی تعیین شد و در ماده دوم قرارگرفتن دانشگاه آزاد ذیل صلاحیت دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به شکایات و تظلم خواهی کارمندان و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود که این بند نیز تصویب شد.

ماده سوم به ایجاد سامانه جامع شفافیت برای این دانشگاه اختصاص دارد و در ماده چهارم ممنوعیت اشتغال دوشغله‌ها در این دانشگاه پیشنهاد شده است که قرار است در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. نمایندگان دولت، قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌های مجلس که در جلسه حاضر بودند نیز موافقت خود را با تصویب طرح اعلام کردند.