شنبه 29 اردیبهشت 1403

گرمازدگی بیش از 13هزار نفر از زائران اربعین

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گرمازدگی بیش از 13هزار نفر از زائران اربعین

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: 13 هزارو 377 دچار گرمازدگی شده‌اند و افرادی زیادی با علائم گرمازدگی به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به گرمازدگی تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی اظهار داشت:54 هزار و 589 مورد از زائران به مراکز اورژانس مراجعه کردند که 52 هزار و 8 نفر در محل درمان شدند و توانسته به سفر خود ادامه دهند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور؛ 13 هزارو 377 دچار گرمازدگی شده‌اند و افرادی زیادی با علائم گرمازدگی به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین گرمازدگی در استان ایلام و در مرز مهران مشاهده شده است، تصریح کرد: به همین منظور سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مرز مستقر شده و کارهای اورژانسی برای افراد در حدی انجام می‌شود که با سرم درمانی و احیا بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی زائران در راهپیمایی اربعین امسال موضوع گرمازدگی است، افزود: در این راستا 100 تخت بستری در نقطه مرزی مهران در نظر گرفته شده و اگر زائران در هنگام بازگشت با علائم سرگیجه، سردرد یا علائمی همچون سرماخوردگی، اسهال و سرفه مواجه بودند حتما به اولین تیم مراقبتی بهداشتی که در مرزها مستقر هستند مراجعه کنند و علائم خود را اعلام کنند تا دستورات لازم پزشکی به آنها داده شود.

خادی با بیان اینکه در مراکز درمانی مستقر در مرزها پزشک و کادر درمان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بیمارانی که علائم سرماخوردگی دارند در هنگام مراجعه به محل سکونت خود حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از روبوسی خودداری کنند و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند تا دستورات لازم را دریافت کنند‌.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: نگرانی خاصی عمدتا از بابت این سرماخوردگی‌ها وجود ندارد، چرا که این موضوع به خاطر قرار گرفتن زائران در هوای گرم و سرد ایجاد شده است، زائران در هوای گرما پیاده روی می‌کنند و وقتی برای استراحت وارد موکب‌ها می‌شوند در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند و این باعث سرماخوردگی می‌شود.