جمعه 14 اردیبهشت 1403

گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه

دی ماه در کرمان سرمای استخوان سوزی دارد، اگر چه که داغی که بر دل مردمان کرمان از نبود فرزندشان بر دل است این سرما را آب کرده است اما کرمانی ها هرگزشهادت فرزندشان، حاج قاسم را در سیزدهم دی ماه فراموش نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راه آرمان؛ به سیزدهم دی ماه که می رسیم باید توقف کرد، طولانی، در اندوه و حیرت برای از دست دادن فردی که عنوان سرداری دل ها را بر دوش داشت.

دی ماه سال 98 بود که چنین داغی بر دل مردمان ایران نهاده شد و سردار بزرگ جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی در بغداد و هنگام خروج از فرودگاه بین المللی این شهر به شهادت رسید. مردم ایران هرگز یادشان نمی رود حجم اندهی را که آن روز بر سرشان آوار شده بود، هر یک از قوم و قبیله ای در فراق این شهید بزرگ بر سر می زدند و عزاداری می کردند. امروز 13 دی ماه 1401 دقیق سه سال از آن روز می گذرد و به رسم وفاداری این بار نیز مردم کرمان در اجتماعی به نام راهیان مقاومت از چهارراه انقلاب به سمت گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر شهید سلیمانی و یار همیشگی اش شهید پورجعفری قدم برداشتند. دی ماه در کرمان سرمای استخوان سوزی دارد، اگر چه که داغی که بر دل مردمان کرمان از نبود فرزندشان بر دل است این سرما را آب کرده است. مادران مثل همیشه کودکانشان را به همراه آورده بودند تا به آنان رسم و مسیر حاج قاسم را گوشزد کنند.

یکی از مادران می گفت: فرزندم را آورده ام به این امید که او نیز همچون شهید سلیمانی در زندگی اش عاقبت به خیر شود.

زهرا ابراهیم پور مادر کودک شیرخواره ای بود، زهرا می گفت: شهید سلیمانی بر قلب ها حکومت می کند، من نیز مادری هستم که آمده ام به فرزندم راه سلیمانی را نشان دهم.

ساعت 12 ظهر زمان اجتماع و آغاز مراسم بود، هر لحظه به جمع این اجتماع افزوده می شد، از هر جنس و هر طبقه سنی که در میان جمعیت بود، این تصویر شهید سلیمانی بود که می درخشید.

به سختی می شد از میان جمعیت رد شد، مجری برنامه چندین بار از مردم خواست که در همین ابتدای مسیر بمانند و به تماشای برنامه ها ادامه دهند چرا که اطلاع داده شده که در مسیر گلزار شهدا و در گلزار شهدا مالامال از جمعیت است و حضور مردم هر لحظه بیشتر و بیشتر می شود.

همان لحظه پیامکی بر روی گوشی همراهم آمد با این محتوا که " هم اکنون بیش از 200 هزار نفر از عاشقان شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و خیابان های منتهی به آن حضور دارند" بانویی نظرم را به خود جلب کرد که بر زمین نشسته بود و گلهای نرگس در دست داشت، نامش مریم بود، می گفت آمده ام تا همه بدانند که شهید سلیمانی همیشه در قلب های ما است و راه او ادامه دارد، گلهای در دستم را تقدیم این شهید بزرگ می کنم.

این مراسم با سرودخوانی و مداحی همراه بود، این بار حاج مهدی رسولی امده بود و در جمع دوستداران شهید سلیمانی مداحی می کرد و مردم با نوای او و به یاد شهید سلیمانی گریه می کردند.

انتهای پیام /

گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 2
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 3
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 4
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 5
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 6
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 7
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 8
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 9
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 10
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 11
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 12
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 13
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 14
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 15
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 16
گرمای حضور عزاداران شهید سلیمانی در سرمای سیزدهم دی ماه 17